11-B

17.05.23

Тема:Test/Reading

Увага! О 11.00 заходимо в MEL і приступаємо до виконання тесту. 

О 11.30 тест закривається.

Шановні учні,на виконання тесту у Вас є рівно 30 хвилин.Пам'ятайте!

Успішного проходження!


15.05.23

Тема:Test

Увага! О 11.00 заходимо в MEL і приступаємо до виконання тесту. 

О 11.30 тест закривається.

Шановні учні,на виконання тесту у Вас є рівно 30 хвилин.Пам'ятайте!

Успішного проходження!


11.05.23

Тема:Test

Увага! О 10.10 заходимо в MEL і приступаємо до виконання тесту. 

О 10.40 тест закривається.

Шановні учні,на виконання тесту у Вас є рівно 30 хвилин.Пам'ятайте!

Успішного проходження!


10.05.23

Тема: Focus Review 8

Н/t:Review U.8.


08.05.23

Тема: PRINCE JAMES SCHOOL


Н/t:MEL 8.8


04.05.23

Тема: Are young people enjoying life?


Н/t:MEL 8.7




03.05.23

Тема: Reflexive pronouns


Н/t:MEL 8.6


27.04.23

Тема: Paying it forward

Н/t: MEL 8.4


26.04.23

Тема:Молоді злочинці.

Н/t:MEL 8.3


20.04.23

Тема: The Passive

Д/з: виконати завдання, сфотографувати та надіслати вчителю на перевірку.




19.04.23

Тема: А що ти знаєш про Алькатраз?

Н/t:MEL 8.2


17.04.23

Тема: Modern Society


Н/t:MEL 8.1


13.04.23

Тема:Test

Увага! О 10.10 заходимо в MEL і приступаємо до виконання тесту. 

О 10.40 тест закривається.

Шановні учні,на виконання тесту у Вас є рівно 30 хвилин.Пам'ятайте!

Успішного проходження!

12.04.23

Тема:Focus Review 7

Н/t:Review Unit 7


10.04.23

Тема:Writing

SB:


Н/t:MEL 7.7


06.04.23

Тема:Повторення.

SB:

Н/t:MEL 7.6


23.03.23

Тема: Інтерв'ю з зіркою.


Н/t:MEL 7.5


20.03.23

Тема: Сучасні підлітки не читають класичну літературу.


Н/t:MEL 7.4


16.03.23

Тема: Вірусні відео: в чому секрет популярності?



Н/t:MEL 7.3


16.01.23

Тема: Геніальна маленька художниця.

Н/t:MEL 7.2+https://quizlet.com/_1810j6?x=1jqt&i=2wq3d6


10.03.23

Тема: Розваги та дозвілля.

Н/t:MEL 7.1


09.03.23

Тема:Test

Увага! О 10.10 заходимо в MEL і приступаємо до виконання тесту. 

О 10.30 тест закривається.

Шановні учні,на виконання тесту у Вас є рівно 30 хвилин.Пам'ятайте!

 Успішного проходження!


06.03.23

Тема:  к/р.

Запрошення на конференцію для 11-В класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. О 11.00

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777


02.03.23

Тема: Speaking

Н/t:MEL 6.8


01.03.23

Тема:Writing

SB:


Н/t:MEL 6.7


27.02.23

Тема:Clauses of purpose


Н/t:MEL 6.6


23.02.23

Тема:Чому важливо проводити час на свіжому повітрі?

Запрошення на конференцію для 11-В класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. О 10.10

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777


22.02.23

Тема:Як завжди бути у гарній фізичній формі?

Запрошення на конференцію для 11-В класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. О 11.00

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777


20.02.23

Тема: Decision Time

Н/t:MEL 6.5


16.02.23

Тема: Life in Medicine



Н/t:MEL 6.4



15.02.23

Тема: UK TODAY


Н/t:MEL 6.3


09.02.23

Тема: Здоров'я

Н/t:MEL 6.1

08.02.23

Тема:Test

Увага! О 11.00 заходимо в MEL і приступаємо до виконання тесту. 

О 11.30 тест закривається.

Шановні учні,на виконання тесту у Вас є рівно 30 хвилин.Пам'ятайте!

 Успішного проходження!



06.02.23

Тема: Відпрацювання екзаменаційних стратегій:читання

Запрошення на конференцію для 11-В класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. О 11.00

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777


30.01.23

Тема:Eco School

Запрошення на конференцію для 11-В класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. О 11.00

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777

SB:


AB:

H/t:MEL 5.8


25.01.23

Тема: Збережімо рідкісних тварин!




An endangered species is a type of organism that is threatened by extinction. Species become endangered for two main reasons: loss of habitat and loss of genetic variation.

Loss of Habitat

A loss of habitat can happen naturally. Dinosaurs, for instance, lost their habitat about 65 million years ago. The hot, dry climate of the Cretaceous period changed very quickly, most likely because of an asteroid striking the Earth. The impact of the asteroid forced debris into the atmosphere, reducing the amount of heat and light that reached Earth’s surface. The dinosaurs were unable to adapt to this new, cooler habitat. Dinosaurs became endangered, then extinct.

Human activity can also contribute to a loss of habitat. Development for housing, industry, and agriculture reduces the habitat of native organisms. This can happen in a number of different ways.

Development can eliminate habitat and native species directly. In the Amazon rain forest of South America, developers have cleared hundreds of thousands of acres. To “clear” a piece of land is to remove all trees and vegetation from it. The Amazon rain forest is cleared for cattle rancheslogging, and urban use.

Development can also endanger species indirectly. Some species, such as fig trees of the rain forest, may provide habitat for other species. As trees are destroyed, species that depend on that tree habitat may also become endangered. Tree crowns provide habitat in the canopy, or top layer, of a rainforest. Plants such as vines, fungi such as mushrooms, and insects such as butterflies live in the rain forest canopy. So do hundreds of species of tropical birds and mammals such as monkeys. As trees are cut down, this habitat is lost. Species have less room to live and reproduce.

Loss of habitat may happen as development takes place in a species range. Many animals have a range of hundreds of square kilometers. The mountain lion of North America, for instance, has a range of up to 1,000 square kilometers (386 square miles). To successfully live and reproduce, a single mountain lion patrols this much territory. Urban areas, such as Los Angeles, California, and Vancouver, British Columbia, Canada, grew rapidly during the 20th century. As these areas expanded into the wilderness, the mountain lion’s habitat became smaller. That means the habitat can support fewer mountain lions. Because enormous parts of the Sierra Nevada, Rocky, and Cascade mountain ranges remain undeveloped, however, mountain lions are not endangered.

Loss of habitat can also lead to increased encounters between wild species and people. As development brings people deeper into a species range, they may have more exposure to wild species. Poisonous plants and fungi may grow closer to homes and schools. Wild animals are also spotted more frequently. These animals are simply patrolling their range, but interaction with people can be deadly. Polar bears, mountain lions, and alligators are all predators brought into close contact with people as they lose their habitat to homes, farms, and businesses. As people kill these wild animals, through pesticides, accidents such as collisions with cars, or hunting, native species may become endangered.



23.01.23

Тема: Чи потрібно нести цивілізацію в Амазонські джунглі?



H/t:MEL 5.6


18.01.23

Тема:Non-defining relative clauses


H/t:MEL 5.5


16.01.23

Тема:How to survive a bear attack.

SB:

H/t:MEL 5.4


11.01.23

Тема: UK today

H/t:MEL 5.3


11.01.23

Тема: Articles

H/t:MEL 5.2


09.01.23

Тема: Загадки океанів.


Н/t:MEL 5.1


23.12.22


 

22.12.22

Тема: A Boy Called Christmas



15.12.22

Тема:Фестиваль томатів.


H/t:повторити вивчений матеріал.


14.12.22

Тема:Reading

Увага! О 12.45 заходимо в MEL і приступаємо до виконання тесту. 

О 13.15 тест закривається.

Шановні учні,на виконання тесту у Вас є рівно 30 хвилин.Пам'ятайте!

 Успішного проходження!


12.12.22

Тема:Listening

Увага! О 11.00 заходимо в MEL і приступаємо до виконання тесту. 

О 11.30 тест закривається.

Шановні учні,на виконання тесту у Вас є рівно 30 хвилин.Пам'ятайте!

 Успішного проходження!


08.12.22

Тема:A formal email

SB:


H/t:MEL 4.7



07.12.22

Тема:Question tags

SB:

H/t:MEL 4.6

05.12.22

Тема:Grammar

SB:



01.12.22

Тема:The real junk food project

SB:


H/t:MEL 4.4


01.12.22

Тема:The Healthy Diet

SB:


H/t:MEL 4.3


30.11.22

Тема:Future forms

SB:


H/t:MEL 4.2



24.11.22

Тема:Аналіз к/р.


23.11.22

Тема:Test


H/t:unit 3-revise.


21.11.22

Тема: Повторення вивченого матеріалу.


H/t:unit 3-revise




03.11.22

Тема: Extreme journeys to school

Запрошення на конференцію для 11-B класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. О 12.15

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777

SB:

H/t:learn new words by heart.


02.11.22

Тема:Повторення.(1) 

Запрошення на конференцію для 11-B класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. О 11.25

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777

SB:

H/t:revise U2.

(2)

02.11.22

Тема: Test

Увага! О 12.15 заходимо в MEL і приступаємо до виконання тесту. 

О 12.45 тест закривається.

Шановні учні,на виконання тесту у Вас є рівно 30 хвилин.Пам'ятайте!

 Успішного проходження!


31.10.22

Тема:The Brujas

Запрошення на конференцію для 11-B класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. О 11.25

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777

SB:


H/t:пройти олімпіаду.


20.10.22

Тема:What do you think about?

Запрошення на конференцію для 11-B класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. О 12.15

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777

SB:

AB:

H/t:MEL 2.8




19.10.22

Тема:A story

Запрошення на конференцію для 11-B класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. О 11.25

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777

AB:


WB:

H/t:MEL 2.7


12.10.22

Тема:A high school hero

Запрошення на конференцію для 11-B класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. О 11.25

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777

AB:

H/t:MEL 2.4


29.09.22

Тема:It`s just a game.

SB:


H/t:MEL 2.1


28.09.22

Тема: Test

Увага! О 11.25 заходимо в MEL і приступаємо до виконання тесту. 

О 12.05 тест закривається.

Шановні учні,на виконання тесту у Вас є рівно 40 хвилин.Пам'ятайте!

 Успішного проходження!


26.09.22

Тема:Focus Review 1

SB:

H/t:Revise Unit 1.


22.09.22

Тема:Describing a photo.

SB:


WB:

H/t:MEL 1.8

21.09.22

Тема:A personal email.

SB:


WB:

H/t:MEL 1.7


19.09.22

Тема:Hairstyles for school.

SB:


WB:


H/t:MEL 1.6


15.09.22

Тема:Present Perfect Continuous

1.Watch the video.


2.Study the table.


3.



WB:



H/t:MEL 1.5



14.09.22

Тема:Іcons of fashion.


WB:

H/t:MEL 1.4


12.09.22

Тема: A true friend.

WB:

H/t:MEL 1.3

08.09.22

Тема: Dynamic/state verbs(пара).



07.09.22

Тема: Dynamic/state verbs(пара).


H/t:MEL 1.2

05.09.22

Тема:Знову разом.Повторення.



H/t:MEL 1.1

31.05.22

Тема:Повторення.

Запрошення на конференцію для 10 класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. Початок о 11.00

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777


26.05.22

End of Year Test/Speaking

Запрошення на конференцію для 10 класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. Початок о 11.40

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777


24.05.22

Тема:End of Year Test/Use of English

Увага! О 11.00 заходимо в MEL і приступаємо до виконання тесту. 

О 11.40 тест закривається.

Шановні учні,на виконання тесту у Вас є рівно 40 хвилин.Пам'ятайте!

 Успішного проходження!


19.05.22

Тема:End of Year Test/Reading.

Увага! О 11.40 заходимо в MEL і приступаємо до виконання тесту. 

О 12.20 тест закривається.

Шановні учні,на виконання тесту у Вас є рівно 40 хвилин та одна спроба. Пам'ятайте!

 Успішного проходження!


17.05.22

Тема:End of Year Test/Listening

Увага! О 11.00 заходимо в MEL і приступаємо до виконання тесту. 

О 11.40 тест закривається.

Шановні учні,на виконання тесту у Вас є рівно 40 хвилин.Пам'ятайте!

 Успішного проходження!


12.05.22

Тема:Past Perfect

Запрошення на конференцію для 10 класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. Початок о 11.40

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777

SB:p.104


H/t:MEL 8.2


10.05.22

Тема:Мобільні додатки для міцного здоров'я!

Запрошення на конференцію для 10 класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. Початок о 11.00

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777

SB:p.102-103


H/t: MEL 8.1


05.05.22

Тема:Перевіримо свої знання.Тест.

Увага! О 11.40 заходимо в MEL і приступаємо до виконання тесту. О 12.20 тест закривається.

Шановні учні,на виконання тесту у Вас є рівно 40 хвилин.Пам'ятайте! Успішного проходження!


03.05.22

Тема:Пригадаймо вивчене!

Запрошення на конференцію для 10 класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. Початок о 11.00

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777

SB:p.100-101


H/t:MEL


28.04.22

Тема:Товари в магазинах.

Запрошення на конференцію для 10 класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. Початок о 11.40

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777

SB:p.96-97


H/t:MEL 7.7


26.04.22

Тема:Підприємець-благодійник.

Запрошення на конференцію для 10 класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. Початок о 11.00

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777


21.04.22

Тема:Quantifiers.

Запрошення на конференцію для 10 класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. Початок о 11.40

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777

1.Watch the video.


2.Study the table.


What are Quantifiers?

A quantifier is a word that usually goes before a noun to express the quantity of the object; for example, a little milk. Most quantifiers are followed by a noun, though it is also possible to use them without the noun when it is clear what we are referring to. For example,

Do you want some milk? – Just a little. (It’s clear that I mean ‘a little milk’.)

There are quantifiers to describe large quantities (a lot, much, many), small quantities (a little, a bit, a few) and undefined quantities (some, any). There are also quantifiers that express the idea of a sufficient amount (enough, plenty).

There are some quantifiers that have a similar meaning but differ because one is used with countable nouns and the other is used with uncountable nouns. Countable nouns are things that we can count; for example, a table, two chairs. Uncountable nouns are things that we cannot count and only have a singular form; for example, some furniture, some fruit.

Let’s start by looking at quantifiers that express large quantities.

Much, Many, A lot (of)

We use many, much, a lot (of) to refer to big quantities. We use ‘many’ with countable nouns and ‘much’ with uncountable nouns, and we can use ‘a lot (of)’ with both countable and uncountable nouns. In modern English it is very common to use ‘a lot (of)’ in affirmative sentences instead of ‘many’ and ‘much’.

Here are some examples:

  • There are many things to do today.
  • We have a lot of time left, don’t worry.
  • Many people take the train to work.
  • Much Italian wine is sold abroad.
  • She plays a lot of sport.
  • When we want to emphasize a really big quantity we can add ‘so’ in front of ‘many’ and ‘much’. For example:
  • There were so many passengers on the train, it was difficult to get off.
  • She had so much work to do, she stayed at the office until midnight.  


A Few, A Little, A Bit (of)

To talk about small quantities we can use ‘a few’ and ‘a little’. We use ‘a few’ with countable nouns and ‘a little’ with uncountable nouns. It’s also possible to use ‘a bit’ with uncountable nouns, but it is more informal.

Here are some examples:

  • We need a few coins for the car park.
  • Would you like a little milk in your coffee?
  • They ate a few biscuits with their tea.
  • The engine needs a little oil.


When we want to refer to a small quantity with a negative sense, we use ‘few’ and ‘little’ without ‘a’. For example:

  • Few trains arrive on time. (A small number of trains arrive on train which is a bad thing.)
  • Little attention is given to the problem of parking. (A small amount of attention is given to this problem and it’s not good.)


Some, Any

When we want to refer to a plural noun or an uncountable noun, without giving a specific quantity, we use ‘some’ and ‘any’. We use ‘some’ in affirmatives and ‘any’ in questions and negatives.

Here are some more examples:

  • We have some free time later this afternoon.
  • She doesn’t want any coffee.
  • Do they need any bread?
  • I went to some meetings in Rome last week.
  • Will there be any managers at the party?


EXCEPTION!

As is common in English, there is an exception to this rule. When we make requests and offers, we usually use ‘some’ instead of ‘any’. For example:

  • Can I have some water please?
  • Would you like some chocolates?


Enough, Plenty (of)

The words ‘enough’ and ‘plenty’ express the idea of being a sufficient quantity. Both words can go with countable and uncountable nouns. We use ‘plenty (of)’ to mean there is more than a sufficient quantity of something. For example:

  • I need more plates. – No, we don’t. There are plenty!
  • Slow down. We’ve got plenty of time to get to the station.
  • We use ‘enough’ to express the idea of having, or not having, a sufficient quantity. For example:
  • I think we have enough vegetables so I won’t buy any more.
  • But we don’t have enough fruit. Let’s get some more.


Questions about Quantity

When we want to ask the quantity of something, we use ‘how much’ or ‘how many’.

Here are some other examples:

  • How many times have you visited Rome?
  • How many people were at the meeting?
  • How many chairs do we need?
  • How much time have you got?
  • How much bread does he eat?
  • How much petrol shall I buy?

19.04.22

Тема:Джеф Безос – засновник Amazon.com.

Запрошення на конференцію для 10 класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. Початок о 11.00

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777


12.04.22

Тема:Buying presents


1.Have you ever given or received a present like the ones in the photos?

2.What is the best or worst present you've ever received?

3.Do ex.2-9p.91(SB).

H/t:MEL 7.3


07.04.22

Тема:The Passive



Запрошення на конференцію для 10 класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. Початок о 11.40

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777

H/t:MEL 7.2


05.04.22

Темa:Fairtrade – чесна ціна!

Запрошення на конференцію для 10 класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. Початок о 11.00

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777


29.03.22

Темa:Який одяг ви купуєте?

https://quizlet.com/_bbjld2?x=1qqt&i=2wq3d6

Запрошення на конференцію для 10 класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. Початок о 11.00

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777


14.03.22

Темa:Повторення.

Запрошення на конференцію для 10 класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. Початок о 11.15

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777


10.02.22

Темa:Моя ідеальна робота! (пара)

Запрошення на конференцію для 10 класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. Початок о 11.30 та 12.15

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777


08.02.22

Темa:Пригадаймо вивчене!/"Найгірша професія"

(пара).

Запрошення на конференцію для 10 класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. Початок о 12.15 та 13.00

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777


07.02.22

Темa:Проєкт.

Запрошення на конференцію для 10 класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. Початок о 13.00 

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777


03.02.22

Тема:Перевіримо свої знання.Тест.

Увага! О 11.30 заходимо в MEL і приступаємо до виконання тесту. О 12.10 тест закривається.

Шановні учні,на виконання тесту у Вас є рівно 40 хвилин.Пам'ятайте! Успішного проходження!


03.02.22

Темa:Узагальнення вивченого матеріалу.

Запрошення на конференцію для 10 класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. Початок о 12.15 

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777


01.02.22

Темa:Пригадаймо вивчене!(пара)

Запрошення на конференцію для 10 класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. Початок о 12.15 та 13.00

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777


31.01.22

Тема:Paddington English School

Запрошення на конференцію для 10 класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. Початок о 13.00

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777

18.11.21

Тема:Види мистецтва.

Запрошення на конференцію для 10 класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. Початок о 11.30

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777


16.11.21

Тема:Який твій улюблений фільм?

Запрошення на конференцію для 10 класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. Початок о 12.15

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777


15.11.21

Тема: Цей фільм занадто довгий.Too and not enough.

1.Watch the video.

2.Study the Language box.

Form

too + adjective/adverb
too much/many + noun
too much/many + of + pronoun/determiner

adjective/adverb + enough
enough + noun
enough + of + pronoun/determiner

Meaning

  1. Too is used to mean more than sufficient or more/less than necessary.
    • It’s too late to stop him.
    • Jerry was too young to watch the movie.
    • There are too many people on this train, there’s nowhere to sit.
    • You have too much money, give some to me.
    • You’ve eaten too many of those cakes.
  2. Enough is used to mean sufficient
    • Your clothes are big enough to fit me.
    • You’ve done enough work. You can stop now.
    • Have you got enough money to buy me a drink?
  3. Enough is used in negative sentences to mean less than sufficient or less than necessary.
    • You’re not working fast enough, you won’t finish on time.
    • Sorry, I haven’t got enough food for everyone.
    • Not enough of my friends are coming to the party.

Additional points

  1. Enough can be used without a noun if the meaning is clear.
    • There’s a lot of food but not enough for everyone.
  2. Enough can be replaced with the before a noun.
    • I don’t have the money to go on holiday.
    • His company doesn’t have the resources to do the job. 

3. p.39 ex.1-match conversation 1-4 with photos A-D.

4. p.39 ex.2-choose the correct option.

5. p.39 ex.3-complete the word in the correct place.

6.p.39 ex.4-complete the sentences with too and not enough.

7.p.39 ex.5-6-complete the second sentence so that it has a similar meaning to the first.

H/t:MEL3.6


25.05.21

Тема: Talking about future plans.

1.Watch the video.


2. p.112 ex.1-How do you feel about coming to the end of the school year?Why?

3. p.112 ex.3- answer the questions.

4.p.112 ex.4-study the Speaking box.Find more examles in the dialogue.

H/t:p.112 ex.5-choose the correct option.


26.04.21

Тема: Незвичні форми живопису.

Запрошення на конференцію для 9 класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. О 08.45

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777


23.04.21

Тема: Давай-но спробуємо створити витвір мистецтва.



1.Look at the photos.Which one do you prefer?Why?

2.p.97ex.2-read the article.

3.p.97ex.4-choose the correct answers.

4.p.97ex.5,6-check your understanding.Use a dictionary if necessary.

H/t:p.93ex.2,3(WB).


22.04.21

Тема: Чи ти вважаєш комікси літературним жанром?

Запрошення на конференцію для 9 класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. О 13.00

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777


20.04.21

Тема: Яким літературним жанрам ти надаєш перевагу?

               The 12 Main Literary Genres

  1. Literary Fiction. Literary fiction novels are considered works with artistic value and literary merit. They often include political criticism, social commentary, and reflections on humanity. Literary fiction novels are typically character-driven, as opposed to being plot-driven, and follow a character’s inner story. 
  2. Mystery. Mystery novels, also called detective fiction, follow a detective solving a case from start to finish. They drop clues and slowly reveal information, turning the reader into a detective trying to solve the case, too.
  3. ThrillerThriller novels are dark, mysterious, and suspenseful plot-driven stories. They very seldom include comedic elements, but what they lack in humor, they make up for in suspense. 
  4. Horror. Horror novels are meant to scare, startle, shock, and even repulse readers. Generally focusing on themes of death, demons, evil spirits, and the afterlife, they prey on fears with scary beings like ghosts, vampires, werewolves, witches, and monsters.
  5. Historical. Historical fiction novels take place in the past. Written with a careful balance of research and creativity, they transport readers to another time and place—which can be real, imagined, or a combination of both. Many historical novels tell stories that involve actual historical figures or historical events within historical settings.
  6. Romance. Romantic fiction centers around love stories between two people. They’re lighthearted, optimistic, and have an emotionally satisfying ending. Romance novels do contain conflict, but it doesn’t overshadow the romantic relationship, which always prevails in the end.
  7. Western  tells the stories of cowboys, settlers, and outlaws exploring the western frontier and taming the American Old West. They’re shaped specifically by their genre-specific elements and rely on them in ways that novels in other fiction genres don’t. Westerns aren’t as popular as they once were; the golden age of the genre coincided with the popularity of western films in the 1940s, ‘50s, and ‘60s.
  8. Bildungsroman. Bildungsroman is a literary genre of stories about a character growing psychologically and morally from their youth into adulthood. Generally, they experience a profound emotional loss, set out on a journey, encounter conflict, and grow into a mature person by the end of the story.
  9. Speculative Fiction. Speculative fiction is a supergenre that encompasses a number of different types of fiction, from science fiction to fantasy to dystopian. The stories take place in a world different from our own. 
  10. Science Fiction. Sci-fi novels are speculative stories with imagined elements that don’t exist in the real world. Some are inspired by “hard” natural sciences like physics, chemistry, and astronomy; others are inspired by “soft” social sciences like psychology, anthropology, and sociology. Common elements of sci-fi novels include time travel, space exploration, and futuristic societies.
  11. Fantasy. Fantasy novels are speculative fiction stories with imaginary characters set in imaginary universes. They’re inspired by mythology and folklore and often include elements of magic. The genre attracts both children and adults; well-known titles include Alice’s Adventures in Wonderland by Lewis Carroll and the Harry Potter series by J.K. Rowling. 
  12. Realist Literature. Realist fiction novels are set in a time and place that could actually happen in the real world. They depict real people, places, and stories in order to be as truthful as possible. Realist works of fiction remain true to everyday life and abide by the laws of nature as we currently understand them.

2.Do you think  you learn enough about literature at school?

3.p.95 ex.6(SB)-choose the correct option.

4.p.95 ex.9(SB)-look at the book titles.What type of book do you think each one is?

H/t:p.95 ex.11(SB)-complete the blog entry with the correct form of verbs.


19.04.21

Тема: Чи обізнаний ти в літературі та мистецтві?

Запрошення на конференцію для 9 класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. О 08.45

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777


16.04.21

Тема: Контрольна робота

Завдання розміщено в Google Classroom.


15.04.21

Тема: Підсумковий урок.

Запрошення на конференцію для 9-Г класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. О 13.00

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777


13.04.21

Тема: Self-check

Vocabulary

1.p.87ex.1(WB)-choose the correct option.

2.p.87ex.2(WB)-complete the sentences with the correct form of the words below.

3.p.87ex.3(WB)-match 1-6 with a-f to make phrases.

Grammar

4.p.87ex.4(WB)-rewrite the sentences in the Passive.

5.p.87ex.5(WB)-complete the text.

Speaking language practice

6.p.87ex.6(WB)- complete the dialogues with one word in each gap.


12.04.21

Тема: Святкування Великодня в Україні та Великобританії.

Запрошення на конференцію для 9 класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. О 08.45

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777


09.04.21

Тема: Revision

Vocabulary

1.p.91 ex.1- write the correct word for each definition.

2.p.91 ex.2 -complete the quiz.

Grammar

3.p.91 ex.4- complete the text with the correct Passive.

4.p.91 ex.5- write sentences.Use the Passive with will.

5.p.91 ex.6- complete the dialogue with the words below.


08.04.21

Тема:Зміни та розвиток англійської мови.

Запрошення на конференцію для 9-Г класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. О 13.00

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777

H/t: пройти тест join.naurok.ua

Код доступу 2594498

Завдання необхідно виконати до  8 квітня 22:00


06.04.21

Тема:ВВС Чому змінюється мова?

1.Watch the video.

2.Does your language have different varieties or dialects?

3.Do you use English words in your language?Which ones?

4.Read the text and answer the questions-p.93 ex.2(SB)


5.Read the article again and answer the questions-p.93 ex.3(SB).

H/t:retell the text.


05.04.21

Тема: Indicating objects and clarifying.

Запрошення на конференцію для 8 класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. О 08.45

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777

H/t:p.88 ex.1-learn by heart.

02.04.21

Тема:Advertising

1.Ex.2 p.87-study the Vocabulary box.Complete the sentences.

2.Ex.3 p.87-match the commercials.

3.Ex.1 p.83(WB)-choose the correct option.

4.Ex.2 p.83(WB)-complete the crossword.

H/t:Create your own ad. like this one:



01.04.21

Тема: Сучасні методи вивчення іноземних мов.

Запрошення на конференцію для 9 класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. О 13.00

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777

30.03.21

Тема:Вплив реклами на наші вподобання та вчинки.

1.Watch the video.










3.Ex.1p.81-read the text.

4.Ex.2,3p.81-mark the sentences true or false.

H/t: Завдання необхідно виконати до  30 березня 20:00 

Код доступу 8744314
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua


29.03.21

Тема: Чи переконує тебе реклама.

Запрошення на конференцію для 9 класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. О 08.45

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777


26.03.21

Тема:The passive

Use of Passive

Passive voice is used when the focus is on the action. It is not important or not known, however, who or what is performing the action.

Example: My bike was stolen.

In the example above, the focus is on the fact that my bike was stolen. I do not know, however, who did it.

Sometimes a statement in passive is more polite than active voice, as the following example shows:

Example: A mistake was made.

In this case, I focus on the fact that a mistake was made, but I do not blame anyone (e.g. You have made a mistake.).

Form of Passive

Subject + finite form of to be + Past Participle (3rd column of irregular verbs)

Example: A letter was written.

When rewriting active sentences in passive voice, note the following:

  • the object of the active sentence becomes the subject of the passive sentence
  • the finite form of the verb is changed (to be + past participle)
  • the subject of the active sentence becomes the object of the passive sentence (or is dropped)

Examples of Passive Level 2

TenseSubjectVerbObject
Simple PresentActive:Ritawritesa letter.
Passive:A letteris writtenby Rita.
Simple PastActive:Ritawrotea letter.
Passive:A letterwas writtenby Rita.
Present PerfectActive:Ritahas writtena letter.
Passive:A letterhas been writtenby Rita.
Future IActive:Ritawill writea letter.
Passive:A letterwill be writtenby Rita.
HilfsverbenActive:Ritacan writea letter.
Passive:A lettercan be writtenby Rita.

Examples of Passive Level 4

TenseSubjectVerbObject
Present ProgressiveActive:Ritais writinga letter.
Passive:A letteris being writtenby Rita.
Past ProgressiveActive:Ritawas writinga letter.
Passive:A letterwas being writtenby Rita.
Past PerfectActive:Ritahad writtena letter.
Passive:A letterhad been writtenby Rita.
Future IIActive:Ritawill have writtena letter.
Passive:A letterwill have been writtenby Rita.
Conditional IActive:Ritawould writea letter.
Passive:A letterwould be writtenby Rita.
Conditional IIActive:Ritawould have writtena letter.
Passive:A letterwould have been writtenby Rita.

Passive Sentences with Two Objects Level 3

Rewriting an active sentence with two objects in passive voice means that one of the two objects becomes the subject, the other one remains an object. Which object to transform into a subject depends on what you want to put the focus on.

 SubjectVerbObject 1Object 2
Active:Ritawrotea letterto me.
Passive:A letterwas writtento meby Rita.
Passive:Iwas writtena letterby Rita.


H/t:Rewrite the sentences in passive voice.

  1. John collects money. - 
  2. Anna opened the window. - 
  3. We have done our homework. - 
  4. I will ask a question. - 
  5. He can cut out the picture. - 
  6. The sheep ate a lot. - 
  7. We do not clean our rooms. - 
  8. William will not repair the car. - 
  9. Did Sue draw this circle? - 
  10. Could you feed the dog? 

25.03.21

Тема: Чи спілкуєшся ти однаково із різними людьми?

Запрошення на конференцію для 9-Г класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. О 13:00

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777


23.03.21

Тема: Невербальні засоби спілкування.

1.Watch the videos.

        

                        

2.How many forms of non-verbal communication do you know?

3.Do you think you're good at reading people's facial expressions?

4.Ex.1p.78(WB)-choose the correct option.

5.Ex.2p.78(WB)-complete the puzzle.

6.Ex.3-5p.78(WB)-complete the sentences.

H/t:ex.6p.79-choose the correct answers.


22.03.21

Тема: Сучасні засоби комунікації.

Запрошення на конференцію для 9-Г класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. О 08.45

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777

19.03.21

Тема: Cпілкування з друзями.




1.How do you prefer to communicate with your friends?

   Why?

-by email;

-by phone;

-by text;

-face-to-face;

-using instant messaging.

2.How many other forms of communication can you think of in three minutes?

3.Ex.3p.82-complete the headings in the poster.

4.Do ex.4-6p.82-83.

5.Do ex.7-10p.83.

H/t:learn the words from ex.3,5p.82.

18.03.21

Тема: Як ти зазвичай спілкуєшся з друзями?

Запрошення на конференцію для 9-Г класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. О 13.00

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777

16.03.21

Тема: Підсумковий урок.


05.03.21

Тема: Підсумковий урок.Тест.




04.03.21

Тема:Чи старішає наш мозок?

Запрошення на конференцію для 9-Г класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. О 13.00

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777

02.03.21
Тема:Як це:жити з алергією?

1.Watch the video.


2.Ex.1p.76(WB)- match 1-6 with a-f to make phrases from the text.
3.Ex.2 p.76(WB)- complete the sentences.
4.Ex.3 p.76(WB)- rewrite the statements.
5.Ex.4p.76(WB)- match questions 1-3 with pictures A-C
H/t:Ex.5,6 p.76(WB).

01.03.21
Тема:Причини поширення алергій у світі.

Zoom.Meeting ID: 8065465590 

 Пароль: 56777

Початок:08.45


26.02.21
Тема:Алергія-недуга сучасного суспільства.

25.02.21
Тема:Вмій подбати про себе та інших.

Zoom.Meeting ID: 8065465590 

 Пароль: 56777

Початок:13.00


23.02.21
Тема:Стався відповідально до власного здоров’я.
1.Watch the video.


2.Study the Grammar Box.

Both either, and neither in English

and how to use them


Both, either and neither are words that often cause problems for students... even for English speaking students. And it's not really surprising. Even linguists sometimes hesitate over these words... What are they grammatically?
Definition:
In their most common uses, both, either and neither are  binary connectors or determiners; in other words they are used to associate or to link, either in the affirmative or in the negative, two entities (people, objects, abstractions).
 
   The problem is that both, either and neither – and in particular both – have different functions. According to context (and to the grammar book you consult), they can be considered as quantifiers, adjectives, pronouns, correlating coordinators or adverbs.
   But in the end, their usage is actually fairly straightforward: so before looking at the different uses of these words, let's correct some of the mistakes that students often make.

1. Incorrect use of both, either and neither

The mistakes you should not make....

RULE 1.
NEVER
 put an article or other determiner directly BEFORE both, either or neither
All these examples are WRONG. Each is followed by a correct alternative (other alternatives may be possible).
Examples :
  1. WRONGThe both candidates made some good points
         RIGHT : Both the candidates made some good points
  2. WRONG. I want the both of you to help me with this.
         RIGHT : I want both of you to help me with this.
  3. WRONGMy both parents are going out tonight .
         RIGHT : Both my parents are going out tonight
  4. WRONG. I don't like the either of these shirts
         RIGHT : I don't like either of these shirts.
  5. WRONG. The neither secretaries knew where the boss had gone.
         RIGHT : Neither of the secretaries knew where the boss had gone.
Note: "The both of.." is sometimes heard in colloquial spoken English, particularly in the southern half of the USA... but it is generally considered to be incorrect grammar.

RULE 2
ALWAYS put an article or other determiner directly AFTER both of, either of and neither of if they are followed by a noun
YOU MAY put an article or other determiner directly after both, either, or neither (without of) if they are followed by a noun
The first five examples are WRONG. Each is followed by a correct alternative.
   
   In the example 6, both alternatives are correct.
Examples :
  1. WRONGBoth of candidates made some good points
         RIGHT : Both of the candidates made some good points
           and RIGHT : Both candidates made some good points
  2. WRONG. I want both of technicians to help me with this.
         RIGHT : I want both of the technicians to help me with this.
            and RIGHT : I want both technicians to help me with this.
  3. WRONGBoth of brothers live in London .
         RIGHT : Both of my brothers live in London.
           and RIGHT : Both  my brothers live in London.
  4. WRONG. I don't like  either of  shirts
         RIGHT : I don't like either of these shirts.
           and RIGHT : I don't like either shirt.
  5. WRONG. Neither of secretaries knew where the boss had gone.
         RIGHT : Neither of the secretaries  knew where the boss had gone.
           and RIGHT : Neither secretary  knew where the boss had gone.
  6. RIGHT ;  Both students got top marks.
         RIGHT :  Both the students got top marks.
If you master these two simple rules, you will avoid most of the mistakes commonly made by students.

2. Correct use of both, either and neither

Page Index :BothEither and Neither

Both

The word both is used to associate two entities in an affirmative context. As a quantifier, it has the meaning of "two".
There are six essential structures :
  1. Examples 1 to 3  Both can be used as a primary determiner directly before a noun, but not before a pronoun. 
  2. Examples 4 to 11 Both or both of can be used as a secondary determiner before another determiner notably before an article or a possessive, or (in the case of both ofbefore a pronoun.
  3. Examples 12 to 16. Both can be used as a secondary determiner placed after a noun or a pronoun. In the case of nouns, this structure is only used with the subject of a sentence; in the case of pronouns, it is used with subject pronouns and object pronouns. 
  4. Examples 17 to 20 Both can be used as a pronoun. 
  5. Both... and are used as correlating coordinators. See below.
Examples :
  1. I support both teams, but I prefer Manchester United.
  2. Both answers are right.
  3. Both machines are in good working order
    _____
  4. I support both the teams, but I prefer Manchester United
  5. I support both of the teams, but I prefer Manchester United
  6. Both my parents are still working.
  7. Both of my parents are still working.
  8. Both these machines are in good working order.
  9. Both of these machines are in good working order.
  10. Both of us very much like playing football.  (But notBoth us.....)
  11. I like these two blouses, and I want to buy both of them ! 
    ______
  12. The teams both played very well
  13. They both played very well, but we both played very badly.
  14. Which one do you like ? I like them both.
  15. We want to wish you both good luck
  16. He told us both to go home at once.
    ______
  17. My son and daughter are in high school now, and both are doing very well.
  18. Which do you like? I like both
  19. You can have one of the other, but you can't have both.  
  20. I like these cakes; both are very tasty.
  21. (Remember that we do not say the both)

Note: Both of + pronoun. 

(Examples 10 and 11 above)
When Both of is followed by a pronoun, the pronoun is ALWAYS in the object form.
So we can't say: Both of we  nor Both of they
We have to say: Both of us  or  Both of them
Even if this is part of the subject of a sencence.

Both ... and as correlating coordinators

We use both (+noun or pronoun) followed by and (+noun or pronoun) to add extra emphasis to the relation between a pair of entities in an affirmative context.

Examples :
  1. Both Peter and Jim were at Oxford University in the 1990s.
  2. Both you and your father have been very helpful.
  3. I want to see both the Picasso exhibition and the Historical Museum.
For more on this see Correlating conjunctions

Either and neither

Used alone (i.e. when not followed by or or by noreither and neither are used in the same way as both, with the following differences :
  • Either and neither are never directly followed by an article or a determiner or a pronoun (see footnote)
  • Either is a singular determiner or pronoun
  • Either is sometimes used as an adverb standing at the end of a clause (example 16 below).
  • Neither is normally used as a singular, but sometimes as a plural (example 6 below).
Neither has a negative value, so is is not necessary to put the verb in the negative as well.

For neither...nor and either...or,  see Correlating conjunctions
For whether... (or not), see Conditional clauses

Examples :
  1. I support either team, but I prefer Manchester United.
  2. I support neither of the teams, but I prefer Manchester United.
  3. I support neither team, but I prefer Manchester United.
  4. I don't support either of the teams, but I prefer Manchester United.
         but not.....
         I support either of teams  nor  I support neither of teams
  5. Either answer can be justified
  6. Neither of my parents is still working / are still working.
  7. Either of these machines will do the job.
  8. I don't want either of these machines.
  9. I want neither of these machines.
  10. Either of us will be happy to help you.
  11. Neither of them could come to the meeting
          but not.
    ....
          Neither of them  couldn't come .... (That would be a double negative)
  12. They didn't tell either of us what they were doing.
         but not.....
         They didn't tell  neither of us .... (That would be a double negative)
  13. My son and daughter are in high school now, but neither are doing very well.
  14. Which do you like? I don't like either
  15. Which do you like? I don't like either of them.
  16. He doesn't drink coffee, but he doesn't drink tea either.
H/t: choose the correct option.

1.Доповніть речення словами  both/neither/either. Іноді треба вживати of.

Examples: There are two windows in my room. It was very warm so I had both

of them open.

'Do you want tea or coffee?' 'Either. I really don't mind.'

 1. After the accident … cars stopped … drivers got out and started shouting at

each other. … them were very aggressive.

2. It wasn't a very good football match. … team played well.

3. A: Which of the two films did you prefer? The first one or the second one?

B: Actually I didn't like … them.

4. There are two ways to the city centre. You can go along the footpath by the

river or you can go along the main road. You can go … way.

5. …these pullovers are very nice. I don't know which one to buy.

 2. Напишіть речення зі словами both/neither/either. Іноді треба вживати of.

1. … my parents is English. My father is Polish and my mother is Italian.

2. Do you mind which sandwich I take?' 'No, take ….'

3. Is today the 18th or the 19th?" …. It's the 20th.'

4. Tom and I hadn't eaten foe a long time, so … us were very hungry.

5. When the boat started to sink, we were really frightened because …

us could swim.


22.02.21
Тема:I hate hiccups.

Zoom.Meeting ID: 8065465590 

 Пароль: 56777

Початок:08.45


19.02.21
Тема:Asking for and giving advice.
1.Watch the video


2.Ex.1p.72-match 1-5 with a-e to make dialogues.
3.Ex.2p.72-order the words to make sentences.
4.Ex.3p.72-complete the sentences.
5.Ex.4p.72-order the words to make phrases.
H/t:Ex.5,6p.72(WB)

18.02.21
Тема:Reported Speech
1.Watch the video


2.Study the tables:




H/t: Study the theory.

16.02.21
Тема:Вмій допомагати іншим.

Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom.Meeting ID: 75957075512  

 Пароль: 56777

 Графік:09.35


15.02.21
Тема:Чи знаєш ти,як надавати першу допомогу?

Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom.Meeting ID: 75957075512  

 Пароль: 56777

 Графік:08.45

22.01.21
Тема:Third Conditional
1.Watch the video.


2.Study the Grammar Box.


H/t:do the exercise.

21.01.21
Тема:Запобіжні заходи та безпека.

Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom.Meeting ID: 75957075512  

 Пароль: 56777

 Графік:13:00

19.01.21
Тема:Чи хотів ти взяти участь у небезпечних пригодах?
1.Watch the video.


2.Read the article.


3.Ex.1p.57(WB)-match words with definitions.
4.Ex.2p.57(WB)-put the topics in the order.
H/t:Ex.3p.57(WB)-choose the correct answers.

18.01.21
Тема:Космічні експедиції.

Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom.Meeting ID: 75957075512  

 Пароль: 56777

 Графік:08:45

15.01.21
Тема:Подорожі до віддалених планет.

Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom.Meeting ID: 75957075512  

 Пароль: 56777

 Графік:09:20

14.01.21
Тема:Zero,First and Second Conditionals
1.Watch the video 



2.Study the table


H/t:ex.5p.60(SB)

12.01.21
Тема:Що ти знаєш про космос?
1.Do ex.1-3p.54(WB)

2.Do ex.4,5p.55(WB)

H/t:Do ex.6-8p.55(WB)

11.01.21

Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom.Meeting ID: 75957075512  

 Пароль: 56777

 Графік: понеділок 08:45-09:15

30.12.20
Тема:Підсумковий урок.

29.12.20
Тема:У космосі. 

28.12.20
Тема:Космос.








1. Watch the video.

2.Read the text.

WHAT IS AN ECLIPSE? 


 

WHAT IS A LUNAR ECLIPSE?

The moon moves in an orbit around Earth, and at the same time, Earth orbits the sun. Sometimes Earth moves between the sun and the moon. When this happens, Earth blocks the sunlight that normally is reflected by the moon. (This sunlight is what causes the moon to shine.) Instead of light hitting the moon’s surface, Earth’s shadow falls on it. This is an eclipse of the moon — a lunar eclipse. A lunar eclipse can occur only when the moon is full.

A lunar eclipse can be seen from Earth at night. There are two types of lunar eclipses: total lunar eclipses and partial lunar eclipses.

A total lunar eclipse occurs when the moon and the sun are on exact opposite sides of Earth. Although the moon is in Earth’s shadow, some sunlight reaches the moon. The sunlight passes through Earth’s atmosphere, which causes Earth’s atmosphere to filter out most of the blue light. This makes the moon appear red to people on Earth.

A partial lunar eclipse happens when only a part of the moon enters Earth’s shadow. In a partial eclipse, Earth’s shadow appears very dark on the side of the moon facing Earth. What people see from Earth during a partial lunar eclipse depends on how the sun, Earth and moon are lined up.

A lunar eclipse usually lasts for a few hours. At least two partial lunar eclipses happen every year, but total lunar eclipses are rare. It is safe to look at a lunar eclipse.

WHAT IS A SOLAR ECLIPSE?

Sometimes when the moon orbits Earth, it moves between the sun and Earth. When this happens, the moon blocks the light of the sun from reaching Earth. This causes an eclipse of the sun, or solar eclipse. During a solar eclipse, the moon casts a shadow onto Earth.

There are three types of solar eclipses.

The first is a total solar eclipse. A total solar eclipse is only visible from a small area on Earth. The people who see the total eclipse are in the center of the moon’s shadow when it hits Earth. The sky becomes very dark, as if it were night. For a total eclipse to take place, the sun, moon and Earth must be in a direct line.

[10]The second type of solar eclipse is a partial solar eclipse. This happens when the sun, moon and Earth are not exactly lined up. The sun appears to have a dark shadow on only a small part of its surface.

The third type is an annular  solar eclipse. An annular eclipse happens when the moon is farthest from Earth. Because the moon is farther away from Earth, it seems smaller. It does not block the entire view of the sun. The moon in front of the sun looks like a dark disk on top of a larger sun-colored disk. This creates what looks like a ring around the moon.

During a solar eclipse, the moon casts two shadows on Earth. The first shadow is called the umbra. This shadow gets smaller as it reaches Earth. It is the dark center of the moon’s shadow. The second shadow is called the penumbra . The penumbra gets larger as it reaches Earth. People standing in the penumbra will see a partial eclipse. People standing in the umbra will see a total eclipse.

WHEN IS THE NEXT SOLAR ECLIPSE?

On Monday, Aug. 21, 2017, all of North America will be treated to an eclipse of the sun. Anyone within the path of totality3 can see one of nature’s most awe-inspiring sights — a total solar eclipse. This path, where the moon will completely cover the sun so the sun’s corona can be seen, will stretch from Salem, Oregon, to Charleston, South Carolina. Observers outside this path will still see a partial solar eclipse where the moon covers part of the sun’s disk.


23.12.20
Тема: Повторення.Довкілля.


22.12.20
Тема:Повторення.

 

21.12.20
Тема: Аналіз контрольної роботи.

Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom.

Meeting ID: 75957075512  

 Пароль: 56777

 Графік: понеділок /середа,08:45-09:25

18.12.20
Тема:Test
In SB revise all the Grammar and Vocabulary information
of UNIT 3 and be ready for the test at 09:20 on the 18th of December. Повтори Vocabulary та Grammar сторінки у підручнику 3 розділу!!! Будьте готові до тесту 18 грудня о 09:20.

16.12.20
Тема: Revision.
Vocabulary:
1.Ex.1p.55-write the correct word for each definition.
2.Ex.2p.55-complete the email with the words.
Grammar:
3.Ex.3p.55-choose the correct option.
4.Ex.4p.55-complete the dialogues with the Future Continuous form of the verbs in brackets.
5.Ex.5p.55-complete the sentences with prepositions.
Speaking:
6.Ex.6p.55-order the conversation.
H/t:revise unint 3

15.12.20
Тема: Проєкт. Професії майбутнього.
1.Watch the video.


2.What is the happiest profession?
3.Ex.1p.56-read the article.


4.Ex.2p.56-read the article and choose the correct option.
H/t:ex.3,6 p.57

14.12.20
Тема: Підсумковий урок. Revision.
Vocabulary:
1.Ex.1p.55-write the correct word for each definition.
2.Ex.2p.55-complete the email with the words.
Grammar:
3.Ex.3p.55-choose the correct option.
4.Ex.4p.55-complete the dialogues with the Future Continuous form of the verbs in brackets.
5.Ex.5p.55-complete the sentences with prepositions.
Speaking:
6.Ex.6p.55-order the conversation.
H/t:revise unints 1-4

11.12.20
Тема: Професії,що роблять людей щасливими.
 Do the exercise from the table.

H/t: ex.1-5 p.46 (WB)

09.12.20
Тема:Нові можливості,нові професії!

Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom.Meeting ID: 75957075512  

 Пароль: 56777

 Графік: понеділок /середа,08:45-09:25

08.12.20
Тема:Вибір майбутньої професії.
          
Future Continuous
1.Watch the video.


2.Study the Grammar Box.




3.Do ex.1-5 p.46 (WB)

H/t: 3742482  join.naurok.ua 

07.12.20
Тема:Як підготуватись до співбесіди?

Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom.

Meeting ID: 786 8726 8003 

 Пароль: 56777

 Графік: понеділок /середа,08:45-09:25

04.12.20

Тема: Успіх та поразки.

1.Do you think summer jobs are a good idea ?Why?

2.Ex.2p.49-read the ads quickly.What jobs are advertised?

3.Do Ex.3,4p.49

H/t:Do Ex.1,3p.45(WB)

02.12.20

Тема: Мої плани на майбутнє.

Запрошення на конференцію для 9-Г класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom.

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/78687268003?pwd=d21iZnVOaDVNWnFIM09EalJwa3B1UT09

Meeting ID: 78687268003

 Пароль: 56777

 Графік: понеділок/середа , 08:45-09:25.

01.12.20

Тема: Тимчасова робота на літніх канікулах.

1.What are the advantages  and disadvantages of an open cinema?



2.Do you think it would be fun to work in one?


3.Ex.3,4p.48-Study the Grammar box.

H/t:ex.5p.48

30.11.20

Тема: Професії для сучасних молодих людей.

Запрошення на конференцію для 9-Г класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom.

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/78687268003?pwd=d21iZnVOaDVNWnFIM09EalJwa3B1UT09

Meeting ID: 78687268003

 Пароль: 56777

 Графік: понеділок/середа 30.11.2020, 08:45-09:25.

27.11.20

Тема:Які фактори впливають на вибір професії? 

1.What are the most important factors in a job?


2.Study the Vocabulary box.Ex.2p.46

3.Ex.6,7p.46- complete the sentences.

4.Study the Vocabulary box.Ex.8p.46



H/t: Ex.2p.46- learn by heart.


25.11.20

Тема:Модний одяг.Підсумковий урок.

Запрошення на конференцію для 9-Г класу
 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. 
Тема: Модний одяг.Підсумковий урок.
Приєдайтеся за допомогою посилання:
 https://us04web.zoom.us/j/8065465590?pwd=ZXZjcnQwYnFCSWdtTmY1UHc1b2E0Zz09
 Meeting ID: 759 5707 5512
 Пароль: 56777 

Графік: 9-Г середа 25.11.2020, 08:45-09:25.

24.11.20

Тема:Проєкт:Відомі дизайнери.Revision.

Watch the video.


Search of information  on fashion designers(one from the list below)by any criteria:

-location;

-name;

-specialization.

For example:

The history of Michael                        Kors 

K

arl Anderson Junior was born in New York on 9 August 1959. His mother, a former model, remarried when Karl was five years old and reasoned that if the youngster was going to change his surname, he may as well be offered the chance to choose a new forename too. Thus, Michael Kors was (re)born.

It’s an unpretentious beginning for a moniker now so famous across the world. Today, Michael Kors is a globally renowned brand, bringing high-end American style to more than 100 countries and making its founder wealthy in the process.

With partnerships in the jet-set world of Formula One and ringing celebrity endorsements, plus a reel of awards and a tremendous record in philanthropy, it all begs the question: where did it go so right?


Donna Karan

GUCCI

Christian Dior

Manolo Blahnik

Christian Louboutin

Coco Chanel

H/t: Make a project .

23.11.20

Запрошення на конференцію для 9-Г класу
 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. 
Тема: Масовий ринок.
Приєдайтеся за допомогою посилання:
 https://us04web.zoom.us/j/8065465590?pwd=ZXZjcnQwYnFCSWdtTmY1UHc1b2E0Zz09
 Meeting ID: 759 5707 5512
 Пароль: 56777 
Графік: 9-Г понеділок 23.11.2020, 08:45-09:25.

20 .11.20

Тема:Giving compliment.

1.Read and translate the dialogue.

2.Study the Speaking box.

3.Ex.4 p.40(SB)-Order the dialogues.


H/t:learn by heart the dialogue.

17.11.20

Тема:The National Museum of Fashion
Watch the video.

1.Do you think we can learn  about life in the past by looking at old about life in the past by looking at old clothes and accessories? Why?/Why not?
2.Label the photos with words from the Vocabulary box.

3.Choose the correct option.

4.Do Ex.4 p.39 (SB)
H/t: Ex.5 p.39 (SB)-listen to a conversation.Choose the correct answer.  CD 2.12

16.11.20
Запрошення на конференцію для 9-Г класу
 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. 
Тема: Поради експертів моди.
Приєдайтеся за допомогою посилання:
 https://us04web.zoom.us/j/8065465590?pwd=ZXZjcnQwYnFCSWdtTmY1UHc1b2E0Zz09
 Meeting ID: 759 5707 5512
 Пароль: 56777 
Графік: 9-Г понеділок 16.11.2020, 08:45-09:25.

13.11.20
Тема:
Present Perfect Continuous. Stage Success!


Would you like to be in a fashion show?Why?/Why not?
1.Watch the video.


2.Study the Language box.


4.Do Ex.1-3p.36
H/t: Ex.4,5p.36

11.11.20
Запрошення на конференцію для 9-Г класу
 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. 
Тема: Де ти купуєш свій одяг?
Приєдайтеся за допомогою посилання:
 https://us04web.zoom.us/j/8065465590?pwd=ZXZjcnQwYnFCSWdtTmY1UHc1b2E0Zz09
 Meeting ID: 759 5707 5512
 Пароль: 56777 
Графік: 9-Г середа 11.11.2020, 08:45-09:25.

10.11.20
Тема:Тест.



Надіслати фото виконаних вправ або відповіді на них через гугл клас.

09.11.20

Александра Долгих приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.

Тема: 9-Г Тема: Урок узагальнення та систематизації.
Время: 9 ноя 2020 08:30  

Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/75957075512?pwd=RG1GcUlsYXJWZzNZWmVneUFma3Rtdz09

Идентификатор конференции: 759 5707 5512

06.11.20
Тема:  урок повторення з теми "Довкілля"
1.Complete the words in the sentences.
2.Complete the sentences.
3.Complete the text.
4.Complete the sentences with the correct form of used to and the verbs in brackets.
5.Use the prompts to write sentences with question tags.
6.Complete the dialogues with one word in each gap.

04.11.20
Тема: Проєкт. Енергетична ситуація в Україні.


1.Ex.1 p.31-write and correct word for each definition.
2.Ex.2 p.31-complete the sentences.
3.Ex.3,4 p.31- complete the sentences with the Past Perfect.
4.Ex.5,6 p.31- complete the sentences with the correct form of used to.
H/t:Make a poster about some alternative energies in Ukraine.

03.11.20
Тема: Альтернативні джерела енергії.
1.Watch the video.
1.Read the cartoon.Ex.1p.29
2.Study the Language box.

3.Ex.3 p.29-Complete the questions with question tags.
H/t:Ex.3 p.29-Complete the text with question tags.

02.11.20
Тема:Збереження природніх ресурсів.



1.Ex.1 p.28-read and translate the dialogue.
2.Ex.2 p.28-answer the questions.
3.Ex.3 p.28-study the Speaking box and do Ex.4p.28
H/t: learn by heart the dialogue.

30.10.20
Тема:HALLOWEEN👻😬👀




H/t: watch the video.
28.10.20
Тема:Переробка сміття.
1.WB: Ex.1-2 p.22-Make sentences.
2.WB: Ex.3-4 p.22-Complete the sentences with the correct form of used to .
H/t: Do Ex.5-6 p.22


27.10.20
Тема:Заняття спортом на свіжому повітрі.
1.Watch the video.
2.Study the Grammar box.
3.Ex.4 p.26-Complete the sententences with the correct form of used to.
4.Ex.5,6 p.26-Complete the dialogue with the correct form of used to.


H/t: пройти тест join.naurok.ua  код 7024964

26.10.20
Тема:Зелені зони твого міста.
1.Have you ever been to an event to help raise awareness of environmental problems?
2.Ex.2 p.25-Read the article quickly. Match headings with paragraphs.
3.Ex.3 p.25-Read the article again.Choose the correct answers.

H/t: Do Ex.1-3 p.21(WB)

13.10.20
Тема: Рast Perfect.
1.Watch the video.
2.Study the table.


3.Ex.2p.24-Read the blog post quickly.Answer the questions.
4.Ex.4,5p.24
H/t: Ex.1-4p.20(WB)

12.10.20
Тема: Роль кожного з нас в захисті довкілля.

1.Choose the correct option.

2.Match words 1-7 with words a-g to make compound nouns.

3.Ex.11p.23-Complete the blog post with the correct form of compound nouns from Ex.10.
4.Ex.1-4p.18(WB)
H/t: Ex.5-8p.19(WB)


25.09.20
Тема:Чи легко змінити стиль свого життя?
1.Do you like trying new things?

2.Complete the sentences with words from the Vocabulary box.


3.Ex.3p.15-Write definitions for the other 5 words in the Vocabulary box.


H/t:(WB) Ex.1-4 p.10

23.09.20
Тема: Життя моєї мрії.
1.Read the text.


2.Ex.1p.9(WB)-Match people with the topics.
3.Ex.2p.9(WB)-Mark the sentences true or false.
4.Study the Grammar box.


H/t: Make 10 sentences using only Past tenses.

21.09.20
Тема: Як ти почуваєшся в новому оточенні?
           Moving to the USA.


1.Could you cope with moving to another country?
   What problems do you think you might face?
  Think about the things below:
-friends;
-family;
-home;
-language;
-school.
2.Read the text and complete the table.

3.Read the text again.Mark the sentences true or false.
H/t: do ex.2,3 p.9 WB.

29.05.20

27.05.20
Тема:Повторення.
Watch the video.



26.05.20
Тема:Повторення.



25.05.20
Тема:Progress review
1.Ex.5p.71(WB)-choose the correct words.
2.Ex.6p.71(WB)-correct the words in bold.
H/t:Scan QR-code and do exercise.



22.05.20
Тема:Progress review
1.Ex.1p.70(WB)-complete the sentences.
2.Ex.2p.70(WB)-complete the words in the sentences.
3.Ex.3p.70(WB)-write sentences using the affirmative or negative form of the present perfect.

20.05.20
Тема:Culture.Justice in the UK.Alternatives to prison.
1.Watch the video.How many alternative punishments are mentioned in the text?



2.Ex.2p.111-read the article  and answer the questions.
3.Ex.3p.111-answer the questions about your country.
4.Ex.3p.111-what  punishments would be suitable for these crimes?



H/t:do ex.4p.111 in your notebooks.

19.05.20
Тема:Story in English.From the EARTH to the MOON by Jules Verne.
1.Make a list of famous astronauts.
2.Name all of these famous astronauts.







3.Ex.1p87-answer the questions.
4.Ex.2p87-cover the text and retell the story.
H/t.Retell the story.

18.05.20

Тема:Society.The Code of Hammurabi.
1.What do you know about the first written laws in you country?Who created them?
2.What do you know about Hammurabi?



3.What do you know about the Code of Hammurabi?


4.Ex.2p.103-read the text.
5.Ex.3p.103-read the text again.Write true or false.
6.Ex.4p.103-answer the questions.
H/t.Retell the story.

15.05.20
Тема:Should students do PE every day at school?





1.Ex.1p.69(WB)-match 1-6 with a-f.
2.Ex.2p.69(WB)-choose the correct words.
3.Ex.3p.69(WB)-read and complete the discussion essay with the words.
H/t.Ex.4p.69(WB).

13.05.20
Тема: A discussion essay.



1.What problems can mobile phones cause?
2.Ex.1p.85-read the essay and answer the questions.
3.Ex.2p.85-find the key phrases in the essay.
4.Ex.3p.85-find phrases 1-5 in the essay.
H/t.Ex.4p.85-write a discussion essay.

12.05.20
Тема: Apologizing and explaining.

1.Have you or your friends ever done something wrong by mistake?






2.cd 2.20 Ex.1p.84-Listen to the dialogue.

3.cd 2.20 Ex.2p.84-Listen to the dialogue again and find the question tags.
4.Do Ex.3,4p.84
H/t. Learn the dialogue by heart.

 08.05.20
Тема: Crazy but true.
1.Listen to the news stories.




2.Name the crimes mentioned.
3.Read the news stories.Ex.1p.68(wb)
4.Tick the crimes mentioned.
5.Do Ex.2,3p.68(wb)
H/t.Ex.4p.68(wb)


                          Увага!
0 11.00  перейдіть за посиланням join.naurok.ua
Код доступу:931851
Тест буде тривати одну годину з 11:00 до 12:00  
Успішного проходження! Вірю в кожного!

06.05.20
 В середу( 06.05.20) 0 11.00  проходитиме 

моніторинг з англійської мови. Тест буде тривати 

рівно одну годину з 11:00 до 12:00  

(тест буде відкрито рівно о 11:00)

05.05.20

                      Увага!
Необхідно повторити лексику ст.97 (WB) та граматику ст.51,53,61,63,73,83(SB). Всім учням бути вчасно, без запізнень!!!

04.05.20


Увага! В понеділок( 04.05.20) 0 13.00 
відбудeться урок з англійскої мови на платформі Zoom.

Підключитися за посиланням https://us04web.zoom.us/j/8065465590

30.04.20
Увага! В четвер( 30.04.20) 0 12.00 
відбудється урок з англійскої мови на платформі Zoom.
Підключитися за посиланням https://us04web.zoom.us/j/8065465590

29.04.20
Тема: Reported statements



1.Study the table.


2.Study said and told in the reported sentences in ex.1

3.Listen to a dialogue  cd 2.17 and complete the summury.

Домашнє завдання:
Завдання необхідно виконати до  5 ТРАВНЯ 14:00 
Код доступу 411193
Виконайте тест,відкривши посилання:
join.naurok.ua


28.04.20
Тема: My favourite episode of SHERLOCK



        cd 2.16

Д/з: переглянути фрагмент.Поставити 6 запитань письмово. Дати короткі відповіді.



27.04.20
Увага! В понеділок( 27.04.20) 0 13.00 
відбудється урок з англійскої мови на платформі Zoom.

Підключитися за посиланням https://us04web.zoom.us/j/8065465590

24.04.20
Тема:Crime and criminals.




H/t. Ex1,2,3,4p64(WB).

23.04.20

Увага! В четвер( 23.04.20) 0 12.00 
відбудється урок з англійскої мови на платформі Zoom.

Підключитися за посиланням https://us04web.zoom.us/j/8065465590

22.04.20
Тема: Підсумковий урок з теми:"Міста"Виконайте тест  і надішліть  до 22.04.2020  до 19:00 електронним листом учителю - blackhorse2105@gmail.com

Прослухайте  cd 1 та виконайте завдання.




21.04.20
Тема уроку:Literature.Frankenstein.



1.Watch the video.





2.Read the text and answer the questions. Ex.2p.116.
3.Work in pairs. Ask and answer the questions. Ex.3p.116.
4.Read what happens next. Ex.3p.116.
5.Listen and complete the summary with the words in the box. cd 3.19
 Домашнє завдання:
Завдання необхідно виконати до  22 квітня 17:00 
Код доступу 842784
Виконайте тест,відкривши посилання:
join.naurok.ua


17.04.20
Тема уроку: Curriculum Extra.Mexico City.  

               

1.Watch the video.

                          

2.Read the text. Match the headings with the correct paragraphs.
Ex.1p.102

2. Read the text. Do Ex.2p.102

3. Read the text again and answer the questions. Ex.3p.102

4.Do Ex.4p.102
H/t. Retell the story.

16.04.20

Увага! В четвер( 16.04.20) 0 12.00 
відбудється урок з англійскої мови на платформі Zoom.
Підключитися за посиланням https://us04web.zoom.us/j/8065465590

15.04.20
Тема:Story in English.Unit 7.
1.Watch the video.


2.Imagine you are inside the projectile in space.Answer the questions.
-What can you see?
-What do you hear?
-How do you feel?

3.Read the story.Cover the text and retell the story.Use these words:
-direction
-gravity
-meteor
-rockets
-space
telescope.
H/t:  retell the story.

14.04.20
Тема:Опис міста.
1.Watch the video.


2.Look at the photos on this page.What do they show?



3.Study the sentences from 2 different descriptions and match 
them with photos. Than watch or listen and check.   cd 2.13
4.Watch or listen again . Complete the key phrases . cd 2.13
    5.Study the speaking guide and do Ex.5p.74. 
    6. H/t.Ex.2,3,4p.60(wb). 
13.04.20
Увага! В понеділок (13.04.20) 0 13.00 
відбудється урок з англійскої мови на платформі Zoom.
Підключитися за посиланням https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Проскануйте QR-code та виконайте завдання.
10.04.20
Тема уроку:Пасивний стан.
Виконати вправи та відправити на перевірку.
Граматичні вправи. Активний та пасивний стан дієслів Passive Voice Simple
 1Поставте дієслова в дужках в Passive voice.
1. This copy (not read). The pages (not cut).
2. Why the car (not lock) or (put) into the garage?
3. This room (use) only on special occasions.
4. Bicycles must not (leave) in the hall.
5. He was taken to hospital this afternoon, and (operate on) tomorrow morning.
6. It was a lonely road, and the girl was afraid; she thought she (follow).
7. The paintings (exhibit) till the end of the month.
8. The little girl is an only child, and she (spoil) by her parents and
grandparents.
9. Normally this street (sweep) every day, but it (not sweep) yesterday.
10. It was very cold yesterday afternoon, but we couldn’t light a fire in the
sitting-room: the chimney (sweep).

2. Перекладіть англійською мовою, вживаючи дієслова у
Present, Past або Future Simple Passive.
  1. Мені розказали. – Мені розказують. - Мені розкажуть.
  2. Нам відповіли. – Нам відповідають. - Нам дадуть відповідь.
  3. Нас спитали. - Нас питають. - Нас спитають.
  4. Їм порадили. - Їм радять. - Їм порадять.
  5. Її запросили. - Її запрошують. - Її запросять.

3. Поставте дієслова в дужках в Passive voice. Перекладіть українською мовою.
1. The printing press (invent) in the fifteenth century.
2. Last night I (invite) to a party by a friend from Scotland.
3. Spain and Portugal (visit) by millions of tourists every year.
4. Italy and Russia (invade) by Napoleon.
5. The menu in that restaurant (change) every month.
6. Nowadays oil (carry) from Alaska to California in large ships.
7. These strawberries are fresh; they (pick) yesterday.
8. Today rugby football (pl_) in many countries.
9. Many people (kill) in road accidents every year.
10. The United Nations (found) in 1945.
11. The “Mona Lisa” (paint) by Leonardo da Vinci.
12. San Salvador and Cuba (discover) by Columbus in 1492.
13. This type of transistor radio (manufacture) in Japan.
14. The worker claimed that he (victimize) by his employers.
15. In 1666, a large part of London (destroy) by fire.
16. The Fire of London, as it (call) in the history books, (commemorate) by a
monument which (build) near where the fire started.
17. Last Saturday one of our teams (send) off the field for rough play.
18. Very much research (do) to prevent our rivers and lakes from being polluted.
19. The little girl (save) from being run over because she (pull) away in time by a
policeman.

4. Переробіть речення, використовуючи Passive voice.
1. The doctor prescribed her new medecine.
2. They often speak about her.
3. Everybody laughed at this funny animal.
4. They teach three foreign languages at this school.
5. The girl put all her books on the shelf.
6. They did not invite her to the party.
7. The boy was angry because his mother didn`t allow him to go to the stadium.
8. A young teacher started a school in this village.

5. Напишіть речення, використовуючи Passive Voice.
1. Did the government take any important measures in the past few weeks?
2. I don’t think anyone can help me.
3. The soldiers kept the man prisoner.
4. What should people do in these circumstances?
5. He must finish his work before eight o’clock.
6. His friends will never forget him.
7. People speak much of him.
8. They will look after the children well.
9. People will laugh at you if you say it.
10. They sent for the doctor immediately.
11. Everybody listened to her attentively.
12. They always wait for me after the lessons.
09.04.20
Увага! В четвер(09.04.20) 0 12.00 
відбудється урок з англійскої мови на платформі Zoom.
Підключитися за посиланням https://us04web.zoom.us/j/8065465590
08.04.20
1.Переглянути відео. 


2.Опрацювати правило впр.1ст.73
3.Виконати впр.2,4,5 ст.73
Д/з: в робочих зошитах скласти запитання до вправи 4ст.73 і дати на них відповідь.
07.04.20
1.Переглянути відео. 


2.Опрацювати таблицю.


3.Виконати тест.
Код доступу 253336
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання


06.04.20 
Увага! В понеділок(06.04.20) 0 13.00 
відбудється урок з англійскої мови на платформі Zoom.
Підключитися за посиланням https://us04web.zoom.us/j/8065465590
Тема уроку:Пасивний стан.
Д/з:опрацювати правила.
Пасивний стан












































В англійській мові вживаються два граматичні стани: активний (дійсний) стан та пасивний стан.
Активний стан (Active Voice) - це граматична категорія, яка вказує, що дія в реченні (присудок) виконується підметом
  • His parents love him.  Батьки його люблять.
  • I did my homework yesterday.  Я виконав своє домашнє завдання вчора.
Пасивний стан (Passive Voice) – це граматична категорія, яка вказує, що підмет (хто? що?) не виконує самостійно дію, зазначену в реченні, а відчуває цю дію на собі, тобто є об'єктом цієї дії. Той (те), над ким (чим) виконується дія, називається passive subject (пасивний суб'єкт, пасивний підмет).
  • He is loved by his parents.  Він любимий батьками. (дослівно)
  • My homework was done by me yesterday.  Моє домашнє завдання було виконано мною вчора.
  • Форми пасивного стану













































Пасивний стан утворюється за допомогою допоміжного дієслова to be в необхідній часовій формі та форми Past Participle (третьої форми смислового дієслова). Тільки перехідні дієслова можуть утворювати форми пасивного стану.
Пасивний стан використовується практично у всіх граматичних часах, для кожного часу допоміжний to be має свою особливу форму. Пасивний стан не використовується в часах групи Perfect Continuous та у формі часу Future Continuous.
TenseActivePassive
Present
Simple
Tom brings the package.
Том приносить пакунок.
The package is brought.
Пакунок приносять. (Пакунок принесений)
Past
Simple
Tom brought the package a day ago.
Том приніс пакунок один день тому назад.
The package was brought two days ago.
Пакунок принесли два дні тому. (Пакунок принесений два дні тому)
Future
Simple
Tom will bring the package.
Том принесе пакунок.
The package will be brought.
Пакунок принесуть. (Пакунок буде принесений)
Present
Continuous
Tom is writing a letter now.
Том зараз пише листа.
The letter is being written right now.
Лист пишуть прямо зараз.
Past
Continuous
Tom was writing a letter at 5 p.m. yesterday.
Том писав листа вчора о 5-й годині вечора.
The letter was being written at 5 p.m. yesterday.
Лист писали вчора о 5-й годині вечора.
Future
Continuous
Tom will be writing a letter tomorrow at 5 p.m.
Том буде писати листа завтра о 5-й вечора.
---
не існує
Present
Perfect
Tom has already brought the package.
Том вже приніс пакунок.
The package has already been brought.
Пакунок вже принесли.
Past
Perfect
Tom had brought the package before you came.
Том приніс пакунок до того, як ти прийшов.
The package had been brought before you came.
Пакунок принесли перед тим, як ти прийшов.
Future
Perfect
Tom will have brought the package by 10 o'clock tomorrow.
Том принесе пакунок до 10-ї ранку завтра.
The package will have been brought by 10 o’clock tomorrow.
Пакунок принесуть завтра до 10-ї ранку.
Present Perfect ContinuousTom has been driving the car for 6 hours.
Tом сидить за кермом машини протягом 6 годин.
---
не існує
Past Perfect ContinuousI said that Tom had been driving a car for 6 hours.
Я сказав, що Том був за кермом машини протягом 6 годин.
---
не існує
Future Perfect Continuouswill have been living here for 1 year next month.
Наступного місяця виповниться рік, як я тут живу.
---
не існує
Future-in-the-PastJack said that Tom would bring the package.
Джек сказав, що Том принесе пакунок.
Jack said that the package would be brought.
Джек сказав, що пакунок принесуть.
To be going toTom is going to bring the package.
Том планує принести пакунок.
The package is going to be brought.
Пакунок планують принести.
Used toTom used to bring the package.
Звичайно Том приносив пакунок.
The package used to be brought by Tom.
Звичайно пакунок був принесений Томом.












































Стверджувальне речення

Для утворення форми пасивного стану в стверджувальному реченні потрібен об'єкт, над яким виконується певна дія, допоміжне дієслово be в необхідній часовій формі та третя форма смислового дієслова (Past Participle).
  • My lunch is eaten by my dog.  Мій обід з'їдений моїм собакою.
  • This mission was successfully completed.  Ця місія була успішно виконана.
  • The parcel will be delivered tomorrow morning.  Пакунок буде доставлений завтра вранці.












































Заперечне речення

Для заперечного речення з пасивным станом необхідно після допоміжного дієслова (або першої частини комплексного допоміжного дієслова) в потрібній часовій та особовій формі поставити заперечну частку not.
  • This article is not written by Jane.  Ця стаття не написана Джейн.
  • was not informed about this concert.  Мене не проінформували про цей концерт.
  • My project won’t have been finished till Monday.  Мій проект не буде завершений до понеділка.












































Питальне речення

Для того, щоб утворити загальне питання в пасивному стані, необхідно допоміжне дієслово (або першу частину комплексного допоміжного дієслова) в необхідній часовій та особовій формі поставити перед Passive Subject (пасивним підметом). Інша частина складного дієслова залишається після підмета.
  • Are you punished?  Ти покараний?
  • Has the job been already done? – Робота вже виконана?
  • Will the parcel be delivered soon?  Чи буде пакунок доставлений скоро?
Спеціальне питання в пасивному стані утворюється за допомогою додавання питального слова або фрази на початок речення перед допоміжним дієсловом. Подальший порядок слів у реченні такий самий, як і в загальному питанні в пасивному стані.
  • When will the package be brought? – Коли принесуть пакунок?
  • How often was the package brought? – Як часто приносили пакунок?
  • Until when will the package have been brought?  До якого часу принесуть пакунок?

Використання Passive Voice













































Відсутність виконавця дії

Passive Voice використовується, якщо виконавець дії неважливий для змісту речення, невідомий або очевидний з контексту.
  • was robbed three weeks ago. – Мене пограбували три тижня тому. (Ми не знаємо, ким був грабіжник)
  • The tea is grown in India. – Чай вирощують в Індії. (Нам не важливо, хто саме вирощує чай)
  • My meal has just been prepared at the restaurant. – Мою їжу тільки що приготували у ресторані. (Очевидно, що дію виконав кухар)
Якщо необхідно вказати на того, хто саме виконує дію, то використовується непрямий додаток з прийменником by.
  • am punished by my teacher.  Я покараний своїм вчителем.
  • The window was broken by Jack.  Вікно було розбите Джеком.
  • The article will be written by us.  Стаття буде написана нами.
Якщо дія для нас виконується кимось іншим (частіш за все за певну платню), тоді використовується конструкція have something done.












































Дія важливіша за її виконавця

В пасивному стані виражаються дії, що важливіші за їхнього виконавця. Наприклад, пасивний стан широко використовується в ділових листах, статтях, новинах, газетних заголовках, інструкціях, рекламі тощо.
  • 80-year-old man was robbed near his apartment door yesterday. – Вчора восьмидесятирічного чоловіка пограбували прямо біля двері його власної квартири. (Газетний заголовок)
  • A new school will have been opened by the beginning of this school year. – Нову школу відкриють до початку цього навчального року. (Нам не важливо, хто відкриє школу; новини)
  • The milk is put to the specific container where it’s boiled at 100 degrees Centigrade. – Молоко поміщається в спеціальну ємність, де воно кип'ятиться при 100 градусах за Цельсієм. (Описання технологічного процесу)












































Несприятливі події

Пасивний стан використовується для вираження несприятливих, негативних подій або для того, щоб не згадувати винуватців таких подій.
  • The window was broken. – Вікно розбилося.
  • The article has been written awfully. – Стаття була написана жахливо.
  • She is not mentioned at this list. – Її немає в цьому списку. (її забули занести до списку)












































Безособові конструкції

В пасивному стані використовуються безособові конструкції - особливі звороти, в яких не зазначається, ким або чим виконується дія. Частіш за все такі безособові звороти використовуються з дієсловами think (думати), believe (вірити), say (говорити), report (повідомляти), know (знати), expect (очікувати), consider (розглядати, вважати), understand (розуміти).
  • My friends believe that John crashed the car. – Мої друзі вірять, що Джон розбив машину.
  • It’s believed that John crashed the car. – Вважається (прийнято вважати), що Джон розбив машину.
  • John is believed to have crashed the car.  Всі думають, що Джон розбив машину.
  • My mother expects that I will pass the exam. – Моя мама очікує (сподівається), що я здам екзамени.
  • It is expected that I will pass the exam.  Очікується, що я здам екзамени.
  • I am expected to pass the exam. – Від мене очікують, що я здам екзамени.
Пасивний стан часто використовується з дієсловами, що потребують після себе використання прийменниківto speak to (говорити з), to talk toof, about (розмовляти з, про), to look atafter (дивитися на, за), to laugh at (сміятися з, над), to send for (посилати за), to listen to (слухати), to rely (upon (покладатися, довіряти) тощо. В таких реченнях прийменник ставиться після дієслова, а не перед іменником, до якого він може належати.
  • The professor is listened to attentively.  Професора слухають уважно.
  • This journal is being talked about now.  Про цей журнал зараз розмовляють.
  • Matt was laughed at when he was small.  Над Меттом сміялися, коли він був маленьким.


03.04.20
1.Впр.1,2 ст.70 - прочитати текст та відповісти на запитання 1-6.
2.Впр.3 ст.70- виписати з тексту всі прикметники в найв.ступ.
3.Впр.4 ст.70-всавити в пропуски прикметники.

Домашнє завдання.
Виконати впр.3 (дописати),впр.4 ст.56 (WB)


Увага! Завтра ( - 02.04.20) 0 11.00 
відбудється урок з англійскої мови на платформі Zoom.
Підключитися за посиланням https://us04web.zoom.us/j/8065465590

02.04.20
 Домашнє завдання активне
Завдання необхідно виконати до  5 квітня 20:00 


Код доступу 710528
використайте цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua




01.04.20
Прочитати та перекласти текст.Впр.1 ст.70

Обов'язково пройти !!!
Перейдіть за посиланням.
join.naurok.ua
Kод доступу:604146
Завдання необхідно виконати до 2 квітня до 11.00.


Завдання на 31.03.
Виконати впр.1,2 ст.56(WB).
Повторити та здати діалог 6 на наступному вебінарі




Немає коментарів:

Дописати коментар