9-Г

19.05.23

Тема: Writing\Test

Увага! О 11.10 заходимо в MEL і приступаємо до виконання тесту. 

О 12.00 тест закривається.

Шановні учні,на виконання тесту у Вас є рівно 30 хвилин.Пам'ятайте!

Успішного проходження!


16.05.23

Тема: Reading\Test

Увага! О 12.25 заходимо в MEL і приступаємо до виконання тесту. 

О 12.55 тест закривається.

Шановні учні,на виконання тесту у Вас є рівно 30 хвилин.Пам'ятайте!

Успішного проходження!


15.05.23

Тема: Listening\Test

Увага! О 11.45 заходимо в MEL і приступаємо до виконання тесту. 

О 12.15 тест закривається.

Шановні учні,на виконання тесту у Вас є рівно 30 хвилин.Пам'ятайте!

Успішного проходження!


11.05.23

Тема:  Focus Review 8


H/t:повторити вивчений матеріал.


09.05.23

Тема:  Agreeing and disagreeing.







05.05.23

Тема: Environment blog


H/t:MEL 8.7


04.05.23

Тема: Earth Hour


H/t:MEL 8.6


02.05.23

Тема:Я-за чисте довкілля ,а ти?




 




28.04.23

Тема: Мої плани на вечір



Теперішній час

Минулий час

am going to visit мої parents next week.
Я збираюся відвідати своїх батьків наступного тижня.
She was going to be here.
Вона збиралася сюди прийти.
Matt is going to help me with my work.
Метт збирається допомогти мені з моєю роботою.
Вони були, щоб йти, але вони можуть.
Вони збиралися подорожувати, але їм не вдалося.
Ann and Sam є going to buy this car.
Енн та Сем збираються купити цю машину.
 
I+am going to+...
He
She
It
+is going to+...
I
He
She
It
+was going to+...
You
We
They
+are going to+...
You
We
They
+were going to+...

Конструкція to be going to використовується для висловлення наміру зробити щось у майбутньому чи заплановану дію.

Конструкція to be going to використовується лише у теперішньому та минулому часах. Вона являє собою дієслово to go у формі Present Continuous ( am / is / are going ) або Past Continuous ( was / were going ), після якого використовується інфінітив  (перша форма) смислового дієслова з часткою to .

  • Теперішній час
  • am going to visit мої parents next week.- Я збираюся відвідати своїх батьків наступного тижня.
  • Matt is going to help me with my work.- Метт збирається допомогти мені з моєю роботою.
  • Ann and Sam є going to buy this car.– Енн та Сем збираються купити цю машину.
  • Минулий час
  • She was going to be here.- Вона збиралася сюди прийти.
  • Вони були, щоб йти, але вони можуть.– Вони збиралися мандрувати, але їм не вийшло.

Негативна пропозиція утворюється за допомогою частки not , яка ставиться після допоміжного дієслова to be ( am / is / are або was / were ).

  • Теперішній час
  • I' m not going to do this!- Я не збираюся це робити!
  • Вони не ходять до гри tenis today.– Вони не збираються грати у теніс сьогодні.
  • Минулий час
  • Петро не буде йти до польоту Ann tonight.- Пітер не збирався зустрічатися з Енн сьогодні ввечері.
  • Були не йти до покупки цього TV set but it was on sale.– Ми не збиралися купувати цей телевізор, але на нього була знижка.

Запитання з to be going to утворюється за допомогою винесення допоміжного дієслова to be ( am / is / are або was / were ) на початок речення.

  • Теперішній час
  • Is she really going to say that?- Вона справді збирається сказати це?
  • Are you going to eat this piece of cake?- Ти збираєшся їсти цей шматок торта?
  • Минулий час
  • Was he going to rob you?- Він збирався тебе пограбувати?
  • Were they going to visit Paris цей week?- Вони збиралися відвідати Париж цього тижня?

Спеціальне питання з to be going to утворюється за допомогою запитального слова або фрази, яка ставиться на початку пропозиції. Подальший порядок слів такий самий, як у загальному питанні.

  • What are you going to do now?- Що ти збираєшся робити тепер?
  • Where were they going to meet?– Де вони збиралися зустрітись?

Вживання to be going to

Заплановані дії

Конструкція to be going to використовується для вираження бажання та наміру зробити щось у майбутньому, запланованої дії, яка має відбутися у майбутньому.

  • I' m going to meet Kelly tonight. Do you want to join?- Я збираюся зустрітися з Келлі сьогодні ввечері. Хочеш приєднатися?
  • Ви йдете до роботи на цьому проекті всі weekends.– Ми працюватимемо над цим проектом усі вихідні.

Імовірність чогось

To be going to також використовується для вираження припущення, чогось, що з великою часткою ймовірності має чи може статися (як позитивного, і негативного).

  • It' s going to be cold tomorrow.- Завтра буде холодно.
  • He is going to be famous one day, believe me.– Якось він стане знаменитим, повір мені.

Наказ

Конструкція to be going to може використовуватися висловлення наказу чи суворої заборони стосовно комусь.

  • Ви будете йти до вашого домашніх робіт праворуч!- Ти зараз же сядеш за свої уроки!
  • Ви не можете йти до себе, що!- Ти не скажеш цього!

was / were going to

Конструкція to be going to у формі минулого часу ( was / were going to ) означає, що запланована дія так і не відбулася.

  • was going to invite you to the cinema але ви були busy.– Я збирався запросити тебе до кіно, але ти була зайнята.
  • Вони були йти до того, що він був захищений, але це не з'явиться.- Вони збиралися одружитися, але це не сталося.

to go і to come

Для уникнення тавтології після конструкції to be going to бажано не використовувати смислові дієслова to go (йти) та to come (приходити).

  • Неправильно
  • I'm going to go to Paris.- Я збираюся поїхати до Парижа.
  • He was going to come to that party.- Він збирався прийти на ту вечірку.
  • Правильно
  • I' m going to Paris.- Я збираюся поїхати до Парижа.
  • He was going to be at that party.- Він збирався бути на тій вечірці.

to be gonna

Конструкція to be going to у розмовній мові часто усікається до форми to be gonna , після якої смислове дієслово використовується без частки to .

  • going to = gonna
  • I'm gonna leave soon. I don't wanna be late.- Я скоро піду. Не хочу спізнитися.
  • Ralph is not gonna do anything про те, що.- Ральф не збирається нічого робити з цього приводу.


27.04.23

Тема: Be going to


H/t:MEL 8.5


21.04.23

Тема: Astonishing animals

H/t:MEL 8.4


20.04.23

Тема: A short weather forecast.

H/t:MEL 8.3


18.04.23

Тема: Future with will

H/t:MEL 8.2

17.04.23

Тема: Nature



H/t:MEL 8.1


13.04.23

Тема: Were one door shuts, another opens.

H/t:revise U7


10.04.23

Тема: Аналіз к/р




07.04.23

Тема:Test

Увага! О 11.10 заходимо в MEL і приступаємо до виконання тесту. 

О 11.40 тест закривається.

Шановні учні,на виконання тесту у Вас є рівно 30 хвилин.Пам'ятайте!

Успішного проходження!


06.04.23

Тема: Повторення



Negative sentences

We use negative forms of Past Simple to talk about what we did not do in the past.

Regular and irregular verbs

To make Past Simple negative sentences, we use:

did not (didn’t) + base form of the verb (infinitive without ‘to’)

SingularPlural
did not (didn’t) go
You did not (didn’t) go
He/she/It did not (didn’t) go
We didn’t go
You didn’t go
They didn’t go
Past simple negative
  • didn’t go to school on Monday.
  • Stefany didn’t like the meal.
  • He didn’t talk to me yesterday.

The verb ‘be’

In Past Simple negative, the verb ‘be’ has two forms — was not (wasn’t) or were not (weren’t):

SingularPlural
was not (wasn’t) happy
You were not (weren’t) happy
He/she/it was not (wasn’t) happy
We weren’t happy
You weren’t happy
They weren’t happy
  • wasn’t at home last night.
  • Mary wasn’t at school.
  • They weren’t happy.

Questions in Past Simple

We use Past Simple tense to ask and answer questions about actions or events in the past.

Yes/No questions

To create a question that will be answered with a ‘yes’ or ‘no’, use ‘did‘ (or ‘didn’t‘ for a negative question) + base form of the verb (infinitive without ‘to’).

Regular and irregular verbs

To ask questions using Past Simple, we use:

(question word) did + subject + verb

SingularPlural
Did go?
Did you go?
Did he/she/it go?
Did we go?
Did you go?
Did they go?
  • Did you go to the supermarket? – No, I didn’t.
  • Did he play football? – Yes, he did.
  • Did they watch a film? – No, they didn’t.
Note: we must use did / didn’t with the verb do as well.

– Did she do her homework?
– Yes, she did, but she didn’t do the dishes.

The verb ‘be’

To ask questions using the verb ‘be’, we use:

was / were + subject + the rest of the sentence

SingularPlural
Was I late?
Were you late?
Was he/she/it late?
Were we late?
Were you late?
Were they late?
  • Was she happy?
  • Was Tom cold?
  • Were they upset?

Special questions

Special questions (also known as wh-questions) are questions that require more information in their answers. They are made using wh- words such as what, where, when, why, which, who, how, how many, how much.

To make a special question, use the same word order as with yes-no questions but put a wh-word before the verb ‘did’. The structure is:

wh-word + did + [subject] + verb

  • When did you arrive?
  • Where did she go?
  • Why did they leave?
  • How did it happen?



03.04.23

Тема: Focus Review 6


H/t:revise U7


24.03.23

Тема: An email

H/t:MEL 7.7


23.03.23

Тема: Park Street

H/t:MEL 7.6

21.03.23

Тема: Величні місця



Обрати картинку та скласти розповідь.


20.03.23

Тема: The  greatest sities in the world

H/t:MEL 7.4


16.03.23

Тема: Present Perfect


H/t:MEL 7.3


14.03.23

Тема:Приємні спогади. 


H/t: MEL 7.2


09.03.23

Тема: Моя ідеальна відпустка.

H/t: вивчити лексику + MEL 7.1


06.03.23

Тема: Аналіз к/р.

Запрошення на конференцію для 9-Г класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. О 11.45

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777


03.03.23

Тема:Test

Увага! О 11.00 заходимо в MEL і приступаємо до виконання тесту. 

О 11.35 тест закривається.

Шановні учні,на виконання тесту у Вас є рівно 30 хвилин.Пам'ятайте!

Успішного проходження!


02.03.23

Тема: Focus Review 6

H/t: review unit 6


28.02.23

Тема: Імейл другові


H/t: MEL 6.7


27.02.23

Тема: Shakespeare's House

Запрошення на конференцію для 9-Г класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. О 11.10

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777


24.02.23

Тема: Past Simple: was/were, could.

Запрошення на конференцію для 9-Г класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. О 11.00

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777


23.02.23

Тема: Незабутня спортивна подія.

Запрошення на конференцію для 9-Г класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. О 09.35

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777


21.02.23

Тема: Організація шкільної екскурсії

H/t: MEL 6.6


16.02.23

Тема: Олімпійські ігри


H/t: MEL 6.5


14.02.23

Тема: Народні танці


H/t: MEL 6.4


13.02.23

Тема: Спортивні змагання

H/t: MEL 6.3


09.02.23

Тема: Cпорт


H/t:6.2


07.02.23

Тема: Мій улюблений вид спорту


Д/з:6.1


31.01.23

Тема: Focus Review 5




30.01.23

Тема: My Project



27.01.23

Тема: Листування онлайн.


H/t: MEL 5.6


20.01.23

Тема: Моє хоббі.

H/t: MEL 5.5


13.01.23

Тема: Це-моя школа.

H/t: MEL 5.4

12.01.23

Тема: Дивовижні школи у світі.

H/t: MEL 5.3


10.01.23

Тема: Як навчаються діти в різних країнах світу.

H/t: MEL 5.2

09.01.23

Тема: Мій улюблений шкільний предмет.


H/t: MEL 5.1


23.12.22



22.12.22

Тема: A Boy Called Christmas





16.12.22

Тема:Test

Увага! О 09.50 заходимо в MEL і приступаємо до виконання тесту. 

О 10.20 тест закривається.

Шановні учні,на виконання тесту у Вас є рівно 30 хвилин.Пам'ятайте!

 Успішного проходження!


15.12.22

Тема:Writing

Увага! О 08.00 заходимо в MEL і приступаємо до виконання тесту. 

О 08.30 тест закривається.

Шановні учні,на виконання тесту у Вас є рівно 30 хвилин.Пам'ятайте!

 Успішного проходження!


12.12.22

Тема:Listening

Увага! О 08.00 заходимо в MEL і приступаємо до виконання тесту. 

О 08.30 тест закривається.

Шановні учні,на виконання тесту у Вас є рівно 30 хвилин.Пам'ятайте!

 Успішного проходження!



09.12.22

Тема:Unit Review

SB:

H/t:MEL

08.12.22

Тема:My blog

SB:

H/t:MEL 4.7

06.12.22

Тема:Going to the hairdresser's

SB:

H/t:MEL 4.6

05.12.22

Тема:Did you know?

SB:


H/t:MEL 4.5



02.12.22

Тема:Reading

SB:


H/t:MEL 4.4


01.12.22

Тема:Listening

SB:

H/t:MEL 4.3

29.11.22

Тема:Grammar

SB:

H/t:MEL 4.2

28.11.22

Тема:Me and Buddy

SB:


AB:


H/t:MEL 4.1


24.11.22

Тема:Test

Увага! О 08.00 заходимо в MEL і приступаємо до виконання тесту. 

О 08.30 тест закривається.

Шановні учні,на виконання тесту у Вас є рівно 30 хвилин та одна спроба. Пам'ятайте!

 Успішного проходження!


22.11.22

Тема:Describing a photo

SB:

AB:

H/t:MEL 3.6


17.11.22

Тема:Present Simple/Present Continuous

SB:

 AB:
H/t:MEL 3.5

14.11.22

Тема:Work or hobby?

SB:


H/t:MEL 3.4



08.11.22

Тема:Present Continuous

SB:


AB:


H/t:MEL 3.2


04.11.22

Тема:Jobs

Запрошення на конференцію для 9-Г класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. О 10.10

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777

H/t:U3-learn new words by heart./MEL


01.11.22

Тема:Test

Увага! О 08.00 заходимо в MEL і приступаємо до виконання тесту. 

О 08.30 тест закривається.

Шановні учні,на виконання тесту у Вас є рівно 30 хвилин та одна спроба. Пам'ятайте!

 Успішного проходження!

H/t:пройти олімпіаду.

               Педько Ілля                                                                      окоп24809          


31.10.22

Тема:Focus Review

Запрошення на конференцію для 9-Г класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. О 08.00

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777

H/t:revise U2.


21.10.22

Тема:Focus 

Запрошення на конференцію для 9-Г класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. О 10.10

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777

SB:

H/t:MEL 


20.10.22

Тема:What's for lunch?

Запрошення на конференцію для 9-Г класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. О 08.00

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777

SB:


WB:

H/t:MEL 

18.10.22

Тема:An email of invitation

Запрошення на конференцію для 9-Г класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. О 08.00

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777

SB:

AB:

H/t:MEL 2.7



17.10.22

Тема:Ordering food

Запрошення на конференцію для 9-Г класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. О 08.00

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777

SB:

WB:


H/t:MEL 2.6


14.10.22

Тема:Articles

Запрошення на конференцію для 9-Г класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. О 10.10

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777

SB:

SB:


H/t:MEL 2.5


Тема:Taling Chan

Запрошення на конференцію для 9-Г класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. О 08.00

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777

SB:

AB:


H/t:MEL 2.4


11.10.22

Тема:Do you like fast food?

Запрошення на конференцію для 9-Г класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. О 08.00

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777

SB:



AB:

H/t:MEL 2.3


07.10.22

Тема:How many ingredients are there on top of a typical pizza?

SB:

AB:

H/t:MEL 2.2



04.10.22

Тема:Food

SB:


AB:


H/t:MEL 2.1



03.10.22

Тема:BBC video

SB:


AB:


H/t:MEL 1.8


30.09.22

Тема:Test

Увага! О 09.50 заходимо в MEL і приступаємо до виконання тесту. 

О 10.20 тест закривається.

Шановні учні,на виконання тесту у Вас є рівно 30 хвилин та одна спроба. Пам'ятайте!

 Успішного проходження!



29.09.22

Тема:Focus Review 1

SB:


H/t:revise U.1


27.09.22

Тема:Cotherstone high school

SB:

WB:


H/t:MEL 1.7


26.09.22

Тема:Preferences

SB:



WB:

H/t:MEL 1.6

23.09.22

Тема:Present Simple

SB:

WB:



H/t:MEL 1.5


22.09.22

Тема:A day in the life of my family.

SB:


WB:

H/t:MEL 1.4

20.09.22

Тема:My typical weekend.

SB:


WB:


H/t:MEL 1.3


19.09.22

Тема:Present Simple

1.Watch the video



2.Study the table


3.SB:


4.WB:

H/t:MEL 1.2


16.09.22

Тема:Free Time



WB:



H/t:MEL 1.1


15.09.22

Тема:Повторення.Times and dates.

WB:


H/t:MEL 0.8



13.09.22

Тема:Повторення.Gadgets.


WB:


H/t:MEL 0.7

12.09.22

Тема:Повторення.Вдома.


WB:


H/t:MEL 0.6


09.09.22

Тема:Повторення.Can/can't.


WB:


H/t:MEL 0.5


08.09.22

Тема:Повторення.Моя родина.


WB:


H/t:MEL 0.4


06.09.22

Тема:Повторення.Мої улюблені речі.


WB:

H/t:MEL 03

05.09.22

Тема:Повторення.

H/t:MEL 0.2

01.06.22

Тема:Повторення.

Запрошення на конференцію для 8-Г класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. О 09.00

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777


31.05.22

Тема:Повторення.

Запрошення на конференцію для 8-Г класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. О 09.40

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777


30.05.22

Тема:Аналіз к/р.

Запрошення на конференцію для 8-Г класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. О 11.40

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777


25.05.22

Тема:Use of English.

Увага! О 09.00 заходимо в MEL і приступаємо до виконання тесту. 

О 09.40 тест закривається.

Шановні учні,на виконання тесту у Вас є рівно 40 хвилин.Пам'ятайте!

 Успішного проходження!


24.05.22

Тема:Speaking.

Запрошення на конференцію для 8-Г класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. О 09.40

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777

1)SB:p.64;

2)SB:p.76;

3)SB:p.88;

4)SB:p.100.


18.05.22

Тема:Listening.

Увага! О 09.00 заходимо в MEL і приступаємо до виконання тесту. 

О 09.40 тест закривається.

Шановні учні,на виконання тесту у Вас є рівно 40 хвилин.Пам'ятайте!

 Успішного проходження!


17.05.22

Тема:Перевіримо свої знання.Тест.


Увага! О 09.40 заходимо в MEL і приступаємо до виконання тесту. 

О 10.20 тест закривається.

Шановні учні,на виконання тесту у Вас є рівно 40 хвилин.Пам'ятайте!

 Успішного проходження!


16.05.22

Тема:Revision

Запрошення на конференцію для 8-Г класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. О 11.40

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777

SB:p.103


H/t:revise U8.


11.05.22

Тема:Яким  засобам масової комунікації ти надаєш перевагу?

Запрошення на конференцію для 8-Г класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. О 09.00

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777

SB:p.102

1.



2.


3.



4.



Д/з:повторити слова ст.102

10.05.22

Тема:Bідвідування сучасної виставки мистецтва.

Запрошення на конференцію для 8-Г класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. О 09.40

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777

SB:p.101

1.


2.


3.


H/t:MEL 8.7


09.05.22

Тема:Basil's song.

Запрошення на конференцію для 8-Г класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. О 11.40

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777

SB:p.100

H/t:MEL 8.6


04.05.22

Тема:In a newspaper office.

Запрошення на конференцію для 8-Г класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. О 09.00

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777

SB:p.99

H/t:MEL 8.5

03.05.22

Тема:Must and have to.

Запрошення на конференцію для 8-Г класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. О 09.40

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777

1.Watch the video.


2.Study the grammar.

Must vs. have to

Both Must and have to express obligation or necessity, but there are some small differences:

•  Must expresses the speaker's feelings, whereas have to expresses, above all, an impersonal idea:
You must come. You are obliged to come (I require that you come)
You have to come. You are obliged to come. (There's a rule requiring you to come)
Must I wear this tie? Am I obliged to wear this tie? (What do you think?)
Do I have to wear this tie? Am I obliged to wear this tie? (Is there a rule about ties?)
•  Have to mainly expresses general obligations, while must is used for specific obligations:
I have to brush my teeth twice a day.
I must tell you something.
Important: To express obligation, duty or necessity in the future or the past, must and need are not used. They are replaced by have to:
We must (need tobuy another ticket.
We had to buy another ticket yesterday.
We'll have to buy another ticket later.
However, in their negative forms, mustn't and don't have to have completely different meanings:

•  Mustn't expresses prohibition
You mustn't drive. You are prohibited to drive. You are not allowed to drive.
•  Don't have to expresses the absence of obligation or necessity:
You don't have to drive. You are not obliged to drive (but you can if you want to).


3.SB:p.98


H/t:MEL 8.4


02.05.22

Тема:Art for teens.

Запрошення на конференцію для 8-Г класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. О 11.40

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777

SB:p.97


H/t:MEL 8.3


27.04.22

Тема:Яким літературним жанрам ти надаєш перевагу?

Запрошення на конференцію для 8-Г класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. О 09.00

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777

SB:p.94-95




H/t:MEL 8.2



26.04.22

Тема: Чи обізнаний ти в літературі та мистецтві?

Запрошення на конференцію для 8 класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. О 09.40

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777


25.04.22

Тема:Мистецтво та література.

Запрошення на конференцію для 8-Г класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. О 11.40

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777


14.04.22

20.04.22

Тема:Перевіримо свої знання.Тест.

Увага! О 09.00 заходимо в MEL і приступаємо до виконання тесту. О 09.40 тест закривається.

Шановні учні,на виконання тесту у Вас є рівно 40 хвилин.Пам'ятайте! Успішного проходження!


19.04.22

Тема:Зміни та розвиток англійської мови.

 Запрошення на конференцію для 8-Г класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. О 09.40

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777


18.04.22

Тема:Чи вмієш ти порозумітися з іншими?

Запрошення на конференцію для 8-Г класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. О 11.40

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777


13.04.22

Тема:Writing.

Запрошення на конференцію для 8-Г класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. О 09.00

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777

1.Which of the language learning aids below can you in the photos?


2.Ex.2p.89-read Jo's review and answer the questions.

3.Ex.3p.89-order the information as it appears in the review.


H/t:p.89 ex.7-write a review.




12.04.22

Тема: Indicating objects and clarifying.

Запрошення на конференцію для 8-Г класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. О 09.40

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777

H/t:p.88 ex.1-learn by heart.

11.04.22

Тема:Вплив реклами на наші вподобання та вчинки.

1.Watch the video.










3.Ex.1p.81-read the text.

4.Ex.2,3p.81-mark the sentences true or false.

H/t: MEL

06.04.22

Запрошення на конференцію для 8 класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. Початок о 09.00

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777

Тема:Які форми невербального спілкування ти знаєш?The Passive with will.                              

1.Watch the video



2.Study the table.

3.SB:p.86

H/t:MEL 7.4

05.04.22

Запрошення на конференцію для 8 класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. Початок о 09.40

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777

Тема:Чи спілкуєшся ти однаково із різними людьми?



30.03.22

Запрошення на конференцію для 8 класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. Початок о 09.40

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777

Тема:Чи спілкуєшся ти однаково із різними людьми?





29.03.22

Тема:Сучасні засоби комунікації.The Passive.

1.Watch the video


2.Study the table.


3.Watch and answer the questions.-ex.1,2p.84

4.Do ex.4-6p.84


28.03.22

https://quizlet.com/_bbbg66?x=1qqt&i=2wq3d6

Запрошення на конференцію для 8 класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. Початок о 11.40

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777

Тема:Зустрічі з друзями із спілкування на відстані: за та проти.






14.03.22

Тема:Повторення.

Запрошення на конференцію для 8 класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. Початок о 10.30

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777


11.02.22

Тема: Як ти лікуєш застуду?

Запрошення на конференцію для 8 класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. Початок о 08.35

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777


09.02.22

Тема: Як ти піклуєшся про своє здоров’я?

Запрошення на конференцію для 8 класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. Початок о 08.00

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777


08.02.22

Тема:Ми всі бачимо цей світ по-різному. 

Запрошення на конференцію для 8 класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. Початок о 08.45

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777


07.02.22

Тема:Як ти піклуєшся про своє здоров'я?

Запрошення на конференцію для 8 класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. Початок о 11.30

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777


02.02.22

Тема:Перевіримо свої знання.Тест.

Увага! О 08.00 заходимо в MEL і приступаємо до виконання тесту. О 08.40 тест закривається.

Шановні учні,на виконання тесту у Вас є рівно 40 хвилин.Пам'ятайте! Успішного проходження!


01.02.22

Тема:Тематика космосу у творчості відомих британських виконавців. 

Запрошення на конференцію для 8 класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. Початок о 08.45

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777


31.01.22

Тема:Надзвичайні вчинки звичайних людей.

Запрошення на конференцію для 8 класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. Початок о 11.30

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777


28.01.22

Тема:Чи цікавить тебе професія астронавта?

Запрошення на конференцію для 8 класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. Початок о 08.35

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777


26.01.22

Тема:Чи віриш ти в існування інопланетного життя?

Запрошення на конференцію для 8 класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. Початок о 08.00

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777


24.01.22

Тема:Conditionals.

Запрошення на конференцію для 8 класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. Початок о 11.30

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777


21.01.22

Тема:Космічний туризм: переваги та недоліки.

Запрошення на конференцію для 8 класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. Початок о 08.35

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777


19.01.22

Тема:Запобіжні заходи та безпека.

Запрошення на конференцію для 8-Г класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. Початок о 08.00

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777


18.01.22

Тема:Чи хотів ти взяти участь у небезпечних пригодах?

Запрошення на конференцію для 8-Г класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. Початок о 08.45

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777


17.01.22

Тема: Космічні експедиції.

Запрошення на конференцію для 8-Г класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. Початок о 11.30

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777


19.11.21

Тема:An email describing appearance.

Look at  these ideas for fancy-dress themes.



2.Read an email.What is the theme?

3.Ex.3p.41-complete the box.

H/t:MEL 3.7


17.11.21

Тема:Підбір аксесуарів до одягу.

Запрошення на конференцію для 8-Г класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. Початок о 08.00

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777


16.11.20

Тема:The National Museum of Fashion

Watch the video.

1.Do you think we can learn  about life in the past by looking at old about life in the past by looking at old clothes and accessories? Why?/Why not?
2.Label the photos with words from the Vocabulary box.

3.Choose the correct option.

4.Do Ex.4 p.39 (SB)

H/t: Ex.5 p.39 (SB)-listen to a conversation.Choose the correct answer.  CD 2.12

15.11.21

Тема:Одяг для вечірки.

Запрошення на конференцію для 8 класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. Початок о 11.30

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777


26.04.21

Тема: Who is Sherlock nowadays?

Запрошення на конференцію для 7 класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. О 14.00

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777


23.04.21

Тема:Past Simple Passive

1.Watch the video.

               

2.Study the table.


H/t:


22.04.21

Тема: Present Simple Passive

1.Watch the video.


2.Complete the table.

3.Study the table.


H/t: make 10 passive sentences.


21.04.21

Тема: Найвідоміші детективи світу.

Запрошення на конференцію для 7 класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. О 18.00

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777


19.04.21

Тема: Дивні та кумедні злочини.

Запрошення на конференцію для 7 класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. О 18.20

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777


16.04.21

Тема: Злочинці та закон.

1.Watch the video.


2.Study the table.

CRIMEDEFINITIONCRIMINAL
abductiontaking someone away by force, demanding money for their safe return
arsonsetting fire to a building, cars or property on purposearsonist
assassinationkilling a famous person or public figureassassin
assaultattacking someone physicallyassailant
bigamymarrying someone when you are already married to another personbigamist
blackmailthreatening to reveal someone’s secrets if a lot of money is not paidblackmailer*
bombingdetonating an explosive device with the plan of harming people or propertybomber
briberygiving money or granting favors to influence another person’s decisions or behaviorbriber*
burglarybreaking into a house in order to steal somethingburglar
child abusetreating a child badly in a physical, emotional, or sexual waychild abuser
corruptionbehaving illegally and dishonestly; especially those in power
crimedoing something illegal that can be punished by lawcriminal
cybercrimedoing something illegal over the Internet or a computer systemcyber criminal
hacker**
domestic violencebehaving violently inside the home
drunk drivingdriving with too much alcohol in your blooddrunk driver
embezzlementstealing large amounts of money that you are responsible for, often over a period of timeembezzler
espionagespying, to obtain political or military informationspy
forgeryillegally copying documents, money, etc. to cheat peopleforger
fraudgetting money from people by cheating themcon artist
fraud
genocidekilling on purpose a large number of people, especially from a particular group or area
hijackingtaking control of a plane, train etc by force, often to meet political demandshijacker
hit and runnot stopping to help a person hurt in an accident caused by you
homicidekilling another person on purpose
hooliganismbeing violent or aggressive on purpose; often used to describe youthhooligan
identity theftusing someone else’s personal information for one’s own gain
kidnappingtaking someone away by force, often demanding money for their safe returnkidnapper
libeldamaging someone’s reputation by writing lies about them
lootingtaking things illegally and by force, during a riot, war, etc.looter
lynchingkilling someone without legal process, often by hanging, often by an angry mob
manslaughterkilling someone by accident
muggingattacking someone with a plan to rob themmugger
murderkilling someone on purposemurderer
perjurylying in court, while under oath
pickpocketingstealing wallets, money, etc. from people’s pockets in crowded placespickpocketer
pilferingstealing small quantities of goods over time
poachinghunting illegallypoacher
rapeforcing someone to have sexrapist
riotcausing a noisy, violent public disturbancerioter
robberystealing large amounts of money with force or violence from a bank, store, etc.robber
shopliftingstealing something from a storeshoplifter
slanderdamaging someone’s reputation by speaking lies about them
smugglingtaking things secretly in or out of a place, country, jail, etc.smuggler
speedingdriving above the speed limit
terrorismusing violence, threats, or fear, usually for political purposesterrorist
theftstealing, in generalthief
traffickingtrading something illegal like drugs, people, etc.
treasonbetraying one’s country by helping its enemiestraitor
trespassingentering another person’s area; hurting people/damaging property through forcetrespasser
vandalismdestroying private or public property purposelyvandal

3.p.94 ex.1(SB)-find the criminals in the picture.

4.p.94 ex.2(SB)-complete the sentences.

5.p.94 ex.3(SB)-use the table above to complete the table with the names of the crime.

H/t:p.95 ex.6,7,12(SB)-choose the correct option.


15.04.21

Тема: Контрольна робота

Завдання розміщено в Google Classroom.


14.04.21

Тема: Підсумковий урок.

Запрошення на конференцію для 7 класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. О 18.20

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777


12.04.21

Тема:Проєкт: Imaginary Lines about the Earth.

Запрошення на конференцію для 7 класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. О 18.20

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777


09.04.21

Тема: Revision

Vocabulary

1.p.86 ex.1- complete the words in the sentences.

2.p.86 ex.2 - match phrases a-e to make sentences.

Grammar

3.p.86 ex.3- choose the correct answers.

4.p.86 ex.4- complete the text.

5.p.86 ex.5- complete the dialogue with questions a-c.


08.04.21

Тема: Is moving house good for you?

1.How would you feel if you had to move house?

2.Ex.2p.93(SB)-read the article.


3.Read the article again.Answer the questions.-p.93ex.3

H/t:retell the story.


07.04.21

Тема: Як живуть кочівники?

Запрошення на конференцію для 7 класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. О 18.20

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777


05.04.21

Тема:Identifying people.

Запрошення на конференцію для 7 класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. О 18.20

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777

H/t:p.88 ex.1-learn by heart.


02.04.21

Тема: Собака-найкращий друг!


2.Can animals be your friend or part of your family?

3.Ex.2p.87-look at the photos.Which person do you think might have a disability?How do you think the dog is helping?

4.Ex.7-8p.87-choose the correct option.

H/t:Ex.1,4p.83(WB).


01.04.21

Тема: Defining and non-defining relative clauses.

1.Watch the video.



2.Study the Grammar box.

Рано чи пізно всі, хто вивчає англійську мову, стикаються з поняттям Relative Clause. Під такою загадковою назвою ховаються додаткові визначальні речення (частини складнопідрядних речень). Іншими словами, в складному реченні другорядна (залежна) частина – Relative Clause – детально розкриває головну і несе уточнюючу інформацію.

Наведемо приклади створення однієї фрази з Relative Clause з двох простих, досить коротких і пов’язаних один з одним речень:

A train goes to Manchester. It leaves from platform 3.
The train which goes to Manchester leaves from platform 3.

Поїзд йде в Манчестер. Він відправляється з 3 платформи.
Поїзд, який йде в Манчестер, відправляється з 3 платформи.

A lady teaches us German. She lives next door.
The lady who teaches us German lives next door.

Дама викладає нам німецьку мову. Вона живе по сусідству.
Дама, яка викладає нам німецьку мову, живе по сусідству

Як бачимо, невід’ємною складовою Relative Clause є, перш за все, слова whichwho і that. Всі вони відповідають українському слову «який». Однак крім них Relative Clause може вводитися словами whose (чий, у якого), whom (якому, до якого), where (де, в якому), when (коли), why (чому, за якими):

The guy whose laptop had been stolen called the police.

Хлопець, у якого вкрали ноутбук, подзвонив в поліцію.

Every summer John goes to the town where his parents were born.

Щоліта Джон їздить в місто, де (в якому) народилися його батьки.

Також зверніть увагу на те, що неозначений артикль a перед іменниками trainlady, film в реченні з Relative Clause замінюється на the, оскільки підрядне речення доповнює зазначені іменники, роблячи їх конкретними.

Види Relative Clause в англійській

Знайомлячись з Relative Clause в підручниках зарубіжних авторів, ви неодмінно помітите, що дане явище, як правило, доповнюється цифрами 1 і 2. Що ж вони означають? Давайте розбиратися.

Під цифрою 1 ховається так зване Defining Relative Clause, що представляє важливу й значиму для висловлювання інформацію. Слід пам’ятати, що комами таке підрядне речення в англійській мові, на відміну від українського, не відокремлюється:

Richard is the man who married my cousin Janet.

Річард – це той чоловік, який одружився на моїй двоюрідній сестрі Дженет.

That’s the cat that I saw in my garden.

Це той самий кіт, якого я бачила в своєму саду.

Під цифрою 2 мається на увазі Non-Defining Relative Clause, яка вводить додаткову, уточнюючу інформацію, не завжди є важдивою для висловлювання. Тому в даному випадку підрядне речення виділяється комами:

The girl from my college, who I have never spoken to before, asked me for help today.

Дівчина з мого коледжу, з якої я раніше ніколи не спілкувався, попросила мене сьогодні про допомогу.

Варто відзначити, що в деяких реченнях сполучник, який є початком Relative Clause, може пропускатися. Щоб зрозуміти, чи можемо ми опустити whichwho або that, необхідно спочатку визначити, з чим узгоджується підрядне речення: з підметом чи з додатком.

Розглянемо 2 приклади:

The young man who lives upstairs is very friendly.
The young man (who) you met yesterday lives upstairs.

Молодий хлопчина, що живе над нами (на поверх вище), дуже доброзичливий.
Молодий хлопчина, якого ви вчора зустріли, живе над нами (на поверх вище).

У першому випадку ми маємо справу з Subject Relative Clause, в якому підмет підрядного означального речення збігається з підметом головного (the man). У такому реченні наявність сполучника(в даному випадку – who) є обов’язковою.

У другому випадку в головному і підрядному реченнях різний підмет:

The young man lives upstairs.
You met him (доповнення) yesterday.

Підрядне визначальне такого виду має назву Object Relative Clause і не вимагає обов’язкової наявності відносних займенників whichwho або that.

Для кращого закріплення вищевикладеного матеріалу наведемо інші приклади речень з наявністю і відсутністю відносних займенників:

  • Subject Relative Clause

The doctor told him not to worry. A doctor treated him. = The doctor who treated him told him not to worry.

Лікар, який лікував його, сказав йому не хвилюватися.

  • Object Relative Clause:

The doctor told him not to worry. He talked to a doctor. = The doctor he talked to told him not to worry.

Лікар, з яким він говорив, попросив його не хвилюватися

Зауважте, що прийменники в підрядних Object Relative Clause частіше ставляться після відносних займенників whichwho або that і дієслів (як з доповненням, так і без нього):

It’s the movie I told you about.

Це фільм, про який я тобі казав.

This is the book she has been looking for.

Це та сама книга, яку вона шукала.

 3.Do the exercise:

  1. I have three brothers.

  2. I have one sister.

  3. Bob's mum has lost her keys.

  4. My friend Jane moved to Canada.

  5. I am a shoe fanatic.

  6. Mr Robinson is very famous.

  7. Tamara has two cats. Both of them are black.

  8. Kevin has four cats. Two of them are black.

  9. We are on holiday. Yesterday we visited a church.

  10. We are on holiday. Yesterday we visited a church.

31.03.21

Тема: Де ти живеш?

Запрошення на конференцію для 7 класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. О 18.20

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777


29.03.21

Тема: День Дружби.

Запрошення на конференцію для 7-Г класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. О 18.20

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777

26.03.21

Тема:Second conditional

Write the correct form of the verb.

1. If I _________________ (be) you, I _________________ (get) a new job. 

2. If he _________________ (be) younger, he _________________ (travel) more. 

3. If we _________________ (not / be) friends, I _________________ (be) angry with you. 

4. If I _________________ (have) enough money, I _________________ (buy) a big house.

 5. If she _________________ (not / be) always so late, she _________________ (be) promoted.

 6. If we _________________ (win) the lottery, we _________________ (travel) the world. 

7. If you _________________ (have) a better job, we _________________ (be) able to buy a new car 

8. If I _________________ (speak) perfect English, I _________________ (have) a good job. 

9. If we _________________ (live) in Mexico, I _________________ (speak) Spanish. 

10. If she _________________ (pass) the exam, she _________________ (be) able to enter university. 


25.03.21

Тема: Якби я міг,я б зустрівся з тобою.

1.Watch the video.

                     

2.Study the table.

3.Ex.1p.80-match 1-6 with a-f to make sentences.

4.Ex.2p.80-choose the correct option.

5.Do ex.3,4p.80(WB).

H/t:ex.5p.80(WB).


24.03.21

Тема: Сімейні події.

Запрошення на конференцію для 7 класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. О 18.20

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777


22.03.21

Тема: Мої найближчі друзі.

Запрошення на конференцію для 7 класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. О 14.00

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777

19.03.21

Тема: Моя велика сім'я.


1.Who would you like to spend a day with?

-grandfather;

-grandmother;

-teacher;

-neighbour;

-aunt;

-uncle;

-cousin.

2.Ex.2p.82-use the words in bold to complete the definitions.

3.Ex.3p.82-guess the relationships between the people.

4.Do Ex.4-6p.83

H/t:learn the new words(Ex.4p.83).


18.03.21

Тема: Контрольна робота

Завдання розміщено в Google Classroom.


17.03.21

Тема:Підсумковий урок.

Запрошення на конференцію для 7 класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. О 18.20

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777

05.03.21

Тема: Прoєкт.Екстримальні види спорту.





1.Watch the video.


2.Choose one of the extreme sports you wish and make a project.

There are some examples:







04.03.21

Тема: Пригодницькі види спорту.

Read and underline any words or phrases you don't know and find their meaning in your dictionary.


03.03.21

Тема:Незабутня подорож!

Запрошення на конференцію для 7 класу

 Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom. О 18.20

Приєдайтеся за допомогою посилання:

https://us04web.zoom.us/j/8065465590

Meeting ID:8065465590

 Пароль: 56777


01.03.21
Тема:Найкращі місця для відпочинку у світі.

Zoom.Meeting ID: 8065465590 

 Пароль: 56777

Початок:18.20


26.02.21
Тема:Time clauses in English Grammar

Adverbial clauses of time consist of two clauses: the main clause and the time clause. The time clauses begin with: when, whenever, while, as, since, after, before, until, as soon as, once. The time clause may come before or after the main clause with no change in meaning. If they refer to the future, the Simple Present is used in the time clause, and shall/will + infinitive/perfect infinitive or modal + infinitive, or imperative is used in the main clause.

When a complex clause contains a temporal clause, the time clause has future reference. The future is normally indicated by will/shall ('shall' with 'I/we') but not in the subordinate clause.

Peter will return soon. Then he will telephone you.
Peter will telephone you when / as soon as he returns.
That has a future reference. Future is marked by the main clause.

We may use Present Simple or Present Perfect when we expect future.

I will return your book on Monday. I will have read it by then.
We can combine these two sentences into a complex sentence in the following way:
I will return your book on Monday when / as soon as I have read it.

The rule stated for a complex sentence containing a time clause will apply to temporal clause with future reference introduced by: after, before, till, until, whenever and by other expressions which could replace when and as soon as like e.g. once, immediately, the moment, the minute, the day
He will call you immediately / the moment he gets home.
Once you've seen one of his pictures, you've seen them all.

The main clause could be imperative.
Come and see me me as soon as you have a spare minute.

Till / Until

The two words are inter-replacable and they mark the end point of the period of time and they are associated with the verb denoting an action or lack of action which can continue during the period ending at that point.

Wait till I come / I return.
Don't leave / You mustn't leave Waiting will continue throughout the period. 'Leave' and 'go' in the affirmative could not replace 'wait' (in the first sentence) since they denote actions performed at the point of time not continuing through the period.

Since

When it introduces a time clause, it can mark the beginning of the period of time which continues until now or until then. In temporal clause a verb in the past can mark the beginning of the period while the verb in the main clause is Present Perfect of the period which continues until now or Past Perfect if it continued till then (in the past).

Since I left school (till now), I've only seen him once.
I met Peter last week since we left school (till then), we had often written to each other.

And 'since' followed by a verb in Present or Present Perfect referring to activity having during and still continuing means: 'during the period when'.

Since we've left we met many people.
We cannot replace 'left' by 'came' because it refers to an activity.

While

It can mean 'during the period that'
A. The postman arrived while I was having a bath.
B. I was doing my homeowork while the children were playing.
C. Peter waited while I had a bath.

In A and B 'while' can be replaced by 'when' and 'as' but 'while' C could be replaced by 'as' but not usually by 'when' ( 'when' refers to definite time that ... )

I cut myself when I was shaving.
The robber was arrested as e was leaving the bank.

H/t:do the exercise.

25.02.21
Тема:Як часто ти подорожуєш?



1.Ex.2p.79-сomplete the text with the words below.
2.Ex.3p.79-answer the questions.
3.Ex.4p.79-choose the correct option.
4.Ex.5p.79-match sentences 1-6 with sentences a-f.
H/t:ex.6,7p.79(SB).

24.02.21
Тема:Мій улюблений вид транспорту.

Zoom.Meeting ID: 8065465590 

 Пароль: 56777

Початок:18.20


22.02.21
Тема:I didn't catch that.

Zoom.Meeting ID: 8065465590 

 Пароль: 56777

Початок:18.20

19.02.21
Тема:Understanding a conversation.
1.Watch the video.


2.Ex.1p.72-match 1-6 with a-f to make sentences.
3.Ex.2p.72-order the words to make dialogues.
4.Ex.3p.72-complete the sentences.
5.Ex.4p.72-order the words to make phrases.
H/t:Ex.5p.72(WB)

18.02.21
Тема:Давай організуємо відпочинок.



1.Do you like packing when you go on holiday?
2.Do you prefer somebody else to do it for you?
3.Would you like to take on holiday?
4.Ex.3p.76-answer the questions.
5.Ex.4p.76-complete the dialogues with the phrases from the Speaking box.
H/t:learn the dialogue by heart.


17.02.21
Тема:Незвичайні туристичні об'єкти.

Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom.

Meeting ID: 744 1971 5480   

 Пароль: 56777

Початок:18.20

15.02.21
Тема:Як відпочиватимуть скейтбордисти?

Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom.

Meeting ID: 744 1971 5480   

 Пароль: 56777

Початок:18.20.

29.01.21
Тема:Що ти знаєш про австралійський футбол?
1.Watch the video.


2.Read the article.

What is Australian Rules Football?

    Australian Rules Football (also "Aussie Rules" or " footy") is a physical contact sport. It is a form of football with roots traceable from early forms of Rugby and Gaelic football, but it is uniquely Australian. Its rules were codified in 1858, and probably predate all other modern forms of football, such as American, Canadian, Rugby Union and League, Association (Soccer) and Gaelic football. Today it is a multi-million dollar business, with a National Competition and numerous smaller leagues. Interest in the game is generally at an all time high within and outside Australia, yet despite this, some parts of Australia are still lukewarm in support of their team in the AFL, and the game has yet to take a firm hold overseas.

    Back to Table of Contents

Where in the World is Aussie Rules played?

    Australia is divided into 6 states and 2 territories. Aussie Rules is the main code of football in Victoria, Western Australia, South Australia, Tasmania, and the Northern Territory and has a strong following in the Australian Capital Territory. Although played in the States of Queensland and New South Wales, it runs second string to Rugby League in terms of popularity in those states. The AFL provides financial or practical assistance to leagues all over the world including Great BritainCanadaDenmarkJapanNew Zealand, and here in the USA.

    Back to Table of Contents

When is the Australian Football League (AFL) season?

    Games usually start for the Premiership season in the last weekend of March, and continue through until the end of August. The Finals then start, culminating in the Grand Final on the last Saturday (Friday for the U.S.) in September.

    A pre-season tournament (the NAB Cup) with the majority of games being played at night, is played from late February to the last week before the regular season begins. Exhibition games are sometimes played overseas between seasons.

    Saturday afternoon is the traditional game time, but AFL games are played on Friday nights, Saturday afternoons and evenings and Sunday afternoons and evenings. Games are occasionally scheduled on Monday nights and on public holidays.

    To watch AFL live from within the U.S., check out www.espn3.com.

    Back to Table of Contents

Rules Overview

    The team scoring the most points wins the game. The match is considered drawn if points are equal.

    A game is divided into 4 quarters of 20 minutes playing time. Time is kept on the field by the umpires. When play is unduly delayed, such as the ball going out of the playing area, time is added on to the playing time of the quarter as it is in soccer. This is referred to as 'time on'. The teams change ends at the end of each quarter.

    A maximum interval of minutes is allowed between the first and second quarters for the teams to change ends, and five minutes are allowed between the third and fourth quarters. Half-time is a maximum of 20 minutes long, with players being allowed to leave the ground for not more than 15 minutes.

    Back to Table of Contents

The Field

    Aussie Rules is played on cricket ovals; thus, there are no standard dimensions for a football field (usually called "ground" or "paddock"). The field should be an oval between 135 and 185 meters in length and 110 and 155 meters in width. (The Melbourne Cricket Ground is considered an ideal surface; its dimensions are 165m length by 135m width.) The boundary is marked with a white line drawn a few meters from the stands.

    The goals are two sets of posts erected at the far ends of the oval. The inner set of posts is the goal posts, 6.4 meters (roughly 7 yards) apart on the boundary line, and at least 6 meters tall.

    Two behind posts are set 6.4 meters from either side of the goal posts on the boundary line, and must be at least 3 meters tall. All posts must be padded to a height of 2 meters.

    A goal square (actually a rectangle) extends 9 meters into the ground from the goal posts, and is 6.4 meters in width.

    A radius is drawn on the oval 50 meters from each goal. This merely serves as a range finder; any AFL player should be able to kick a goal from this line, and perhaps beyond.

    The center circle is marked at the precise center of the oval, 3 meters in diameter, bisected by a lateral line extending 2 meters either side of the diameter, and dividing the field in half. A center square is centered on this, 45 meters on each side. These markings control the conduct of center bounces, as will be seen later.

    Back to Table of Contents

The Ball

    The ball is an oval bladder covered with leather, tanned for day use or colored visible yellow for night matches, and inflated to 69kPa (10 lbs) pressure. It is slightly larger and rounder than the American or Canadian ball, as it was not designed to be thrown.

    Length 270 - 280 mm Diameter 167 - 173 mm Circumference - 720 - 735 mm by 545 - 555 mm Approximate weight - 450 - 500 grams (Dry weight inflated ball.)

    Back to Table of Contents

Players and Positions

    A team consists of 18 players; three interchange players (substitutes) are allowed on the bench. Free substitutions are allowed at any time during the match, through a "gate" in front of either bench.

    Players are deployed in five lines of three across the oval, with the remaining three assigned to the ball.

    The players in each line are usually designated as being in either the left, center or right position in each line, relative to the direction of attack:

    Full Forwards: Left Forward Pocket Full Forward Right Forward Pocket
    Half Forwards: Left Half Forward Center Half Forward Right Half Forward
    Center Line: Left Wing, Center, Right Wing
    Half Backs: Left Half Back, Center Half Back, Right Half Back
    Full Backs: Left Back Pocket, Full Back, Right Back Pocket

    The three assigned to the ball are referred to as "followers." Their positions are referred to as Ruckman, Rover and Ruck-Rover.

    Although the players have designated positions, they are free to move anywhere on the ground when play is in progress. There is no "goalie" in Aussie Rules.

PURPOSES OF PLAYER POSITIONS

    All players should contest the ball when its within their vicinity (unless playing to alternative coaching instructions). Other general purposes of player positions according to line are:

    Full Forward: Attack the goal, Trap the ball in the area
    Half Forward: Attack the goal, Set up scoring shots, Trap the ball further forward - then hold, Trap the ball in the area
    Centre Line: Attack the goal, Set up scoring shots, Recover the ball from the backline, Trap the ball further forward - then hold, Trap the ball in the area
    Half Back: Hold the ball in the area, Attack - clear ball forwards, Recover ball from backline
    Full back: Hold the ball in the area, Attack - clear ball forwards

    No padding is worn. Mouthguards, soft protective headgear and shin guards are permitted. Other protection or medical appliances require prior approval; generally, you can't play in a cast or heavy knee braces as you can in the NFL. Jewelry is prohibited as a health hazard.

    Back to Table of Contents

Scoring

    A ball kicked between the two larger goal posts without being touched is a goal and scores six points. The ball is returned to the center circle for a "ball-up."

    If the ball passes between the behind posts by any other means, then it is a behind, and it scores 1 point. If the ball hits the goal post, a behind is scored. This is regardless of where the ball goes after hitting the goal post, e.g., back into the field of play, through the goals or whatever. If the ball is forced, or carried, but not kicked over the scoring line anywhere between the goal posts, a behind is scored. The ball is kicked back into play from within the goal square, usually by the opposing fullback.

    If the ball hits a behind post without bouncing it is deemed "out on the full" and the opposing team takes a free kick from next to the behind post. If the ball bounces and hits the behind post then the ball is thrown into play again by the boundary umpire from next to the behind post (see (b) under "Starting and Restarting Play" below). In either case, no points are scored.

    One thing that can be confusing is the score. You may see something like:

    NORTH MELBOURNE

    13.15.93

    ST. KILDA

    9.12.66

    The first number (A) represents the amount of goals scored. The second number (B) is the amount of behinds scored. The third number (C) is the calculated score. For those who just love math.... A x 6 (goal points) + B = C

    Back to Table of Contents

Starting and Restarting Play

    Teams determine the initial choice of goal by coin toss. The field umpire starts play by blowing his whistle and bouncing the ball in the center circle so that it rebounds vertically to be contested by the players in the center square. If ground conditions won't allow the ball to bounce, the umpire simply tosses the ball into the air as if it were a "jump ball."

    At a center bounce, no player may enter the center circle or cross the center line into the opponent's side of the ground, and only four players from each team are permitted in the center square, until after the ball has been bounced.

    After a goal is scored, play is restarted in the center of the ground in the manner described above.

    The other common situations when play is restarted are:

  1. After a behind has scored. Any player of the defending team kicks the ball from within the kick-off 'square' in front of goal, but only after the goal umpire has finished waving his flags. The player must kick the ball out to restart play. You may observe, however, that there is no rule preventing him from kicking the ball to himself.
  2. After the ball has gone out of bounds (outside the boundary line). If the ball bounced, then the boundary umpire restarts play by throwing it backwards over his head towards the center of the ground. If the ball did not bounce and went over the boundary line as a result of a kick that was not touched, it is "out on the full" (on the fly), and the opposing team receives a free-kick from the spot at which the ball went out. The closest player from the opposing team takes the free kick.
  3. When a pack of players prevents either team from gaining clear possession, or a player being tackled or held fails to dispose of the ball ("holding the ball;" see "Possession" below). The umpire bounces the ball at the spot where play came to a halt.

Each quarter runs for 20 minutes of playing time -- when the ball is in play. The ball is considered out of play in the following situations:

  1. A goal is scored. Time is stopped from when the goal umpire finishes waving his flags to when the ball is bounced.
  2. A behind is scored. Time is stopped from when the goal umpire finishes waving his flag to when the ball is kicked in.
  3. The ball goes out of bounds. Time is stopped from when the ball goes over the boundary line until the boundary umpire throws the ball back into play.
  4. Whenever the field umpire signals to the time-keeper that time is to be stopped by raising his arm and blowing his whistle.

Back to Table of Contents

Out of Bounds

    A ball that has gone completely over the boundary line is considered out of bounds. If any portion of the ball is on or over the boundary line, the ball is still in play, as it is in soccer. A player can be over the boundary line and in possession of the ball without the ball being considered "out of bounds" if part of the ball is still in play.

    Back to Table of Contents

Possession and Disposal of the Ball

  • A player may hold the ball for unlimited time when he is not being held by an opponent.
  • A player lying on or over the ball is considered to be in possession.
  • A player running with the ball must bounce the ball or touch it to the ground once every 15 meters. (The distance is usually not strictly enforced, especially if the runner is challenged.)
  • A player in possession of the ball and held by an opponent must dispose of the ball immediately by kicking or handballing the ball. (Tackling is permitted, but only between shoulders and knees.)
  • To handball correctly, a player must hold the ball in one hand and hit it with the clenched fist of the other hand. The hand holding must not move relative to the player's body. (Correct technique is sometimes more honored in the breach than in the observance.) Overhand passing is not permitted.

    A mark is allowed when the ball is caught from a kick which has traveled a minimum distance of 10 meters, and the ball has traveled in the air without being touched by another player. (The ball usually doesn't have to be held for very long, especially in a physical marking contest; and yes, anything goes as long as both contestants are going for the ball.) The player taking the mark may play on immediately, or go back and kick over the position where he took the mark.

    Back to Table of Contents

Shepherding

    A player may impede the movement of an opposition player towards that of the ball, however it may only be done within 5 metres of the ball. Shepherding allows the opposition player to be pushed in the chest or side, or for the player to place his body between the opposition and the ball (when the player himself is not in possession of the ball.) Comparable to screens in basketball or blocking in American Football.

    Back to Table of Contents

Free Kicks

    Free kicks may be given against players either with or without the ball. A free kick is generally taken at the spot where the infringement occurred. (Exceptions see "Play On" and "Relayed Free Kicks" below.)

    A free kick is given against the player in possession of the ball for the following infringements of the rules:

  1. Not disposing of the ball within a reasonable time when held by an opponent.
  2. Not disposing of the ball correctly by using a handball or a kick.
  3. Kicking the ball over the boundary line without it bouncing first or being touched by another player.
  4. Deliberately forcing or taking the ball over the boundary line.
  5. Running more than 15 meters without bouncing the ball or touching the ball on the ground.

A free kick is given against any player who:

  1. Grabs the opponent with the ball above the shoulder or below the knees.
  2. Pushes an opponent in the back.
  3. Trips or attempts to trip an opponent.
  4. Charges an opponent.
  5. Interferes with an opponent attempting to mark in the air by punching or bumping.
  6. Shepherds an opponent when the ball is more than 5 meters away.
  7. Enters the center square before the ball is bounced at the restart of play.

Following a free kick or mark, a 50 meter penalty is given against a player standing on the mark who:

  1. Refuses to stand on the mark at the point indicated by the umpire.
  2. Deliberately wastes time in returning the ball to the player who is to take the kick.
  3. Holds the player who is to take the kick thereby preventing play continuing.
  4. Runs over the mark before or as the ball is kicked. (Any player in the opposing team can give this penalty).

Back to Table of Contents

Kick-in After Behind

    If a ball is kicked back into play from the goalsquare, following the scoring of a behind, and subsequently goes "out of bounds" without being touched by a player of either team despite bouncing, it is treated as if having gone out of bounds on the full. The attacking team is awarded a free kick.

    Back to Table of Contents

Play On

    An umpire need not hold up play by awarding a free kick to a player who has been infringed. Where the player or a team-mate has possession and is in an advantageous position, the umpire calls 'play-on' and allows play to continue. This is referred to as 'paying the advantage'.
28.01.21
Тема:День спорту в школі.


1.How do you and your friends usually send messages to each other?
2.How long does it usually take you to reply?
3.Ex.2p.65(SB)-read the messages.What types of messages are they?


4.Ex.3,4p.65(SB)-order the information.
5.Ex.5p.65(SB)-study the Writing box.


H/t:ex.6p.65(SB).

27.01.21
Тема:Відгадай вид спорту!


25.01.21
Тема:Дякую,що запросив мене на змагання!

Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom.

Meeting ID: 744 1971 5480   

 Пароль: 56777

Початок:згідно розкладу.

22.01.21
Тема:Які у тебе плани на вихідні?
1.Watch the video.


2.Ex.1p.60(WB)-match 1-6 with a-f to make sentences.
3.Ex.2p.60(WB)-complete the dialogue with the words below.
4.Ex.3p.60(WB)-choose the correct responses.
H/t:ex.4,5p.60(WB).

21.01.21
Тема:Кар'єра у професійному спорті.
1.Look at the photo.What do you think is happening?

2.Read the dialogue.
3.Ex.3p.64-order the sentences.
H/t:ex.1p.64-learn by heart.

20.01.21
Тема:Нові тренди у фітнес-культурі.

Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom.

Meeting ID: 744 1971 5480   

 Пароль: 56777

 Графік:понеділок/середа,14:00.

H/t:ex.3,4p.58(WB)

18.01.21
Тема:Спортивні події в моїй школі .

Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom.

Meeting ID:  744 1971 5480   

 Пароль: 56777

 Графік:понеділок/середа,14:00.

15.01.21
Тема:Вступай до спортивного клубу.

1.Watch the video

2.Ex.1-2p.56(WB)-choose the correct option.
3.Ex.3p.56(WB)-choose the correct answers.
4.Ex.4p.56(WB)-complete the sentences.
H/t: ex.5,6p.56(WB)-complete the sentences.

14.01.21
Тема:The future:will/going to/Present Continuous
1.Watch the video


2.Study the table


3.Ex.3p.60-study the Grammar box.
4.Ex.4p.60-complete the sentences.
H/t:ex.5p.60.(SB)

13.01.21
Тема:Найвідоміші спортивні події в світі.

Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom.

Meeting ID:  744 1971 5480   

 Пароль: 56777

 Графік:понеділок/середа,14:00.


11.01.21

Долгіх Олександра запрошує Вас на заплановану зустріч у Zoom.

Meeting ID: 744 1971 5480   

 Пароль: 56777

Графік:понеділок/середа,14:00


Немає коментарів:

Дописати коментар